Verantwoordelijke Schoonmaak

AZ Turnhout

  • Turnhout, Antwerpen
  • Vast
  • Voltijds
  • 6 dagen geleden
WerkplekAZ Turnhout heeft als ziekenhuis een ‘eigen schoonmaakteam’ bestaande uit maar liefst 200 medewerkers. Samen vormen we een warme en hechte groep die er elke dag naar streeft om een schone, hygiënische en veilige omgeving te creëren voor onze patiënten, bezoekers en medewerkers om te herstellen, te vertoeven of te werken.Ben je op zoek naar een dynamische en uitdagende werkplek waar je een belangrijke schakel bent in de aansturing voor het dagelijkse onderhoud van de verschillende afdelingen binnen ons ziekenhuis? Dan zoeken we jou als verantwoordelijke schoonmaak!
Je vindt arbeidsvreugde in het maken van personeelsplanningen en in het motiveren, inspireren en coachen van al onze medewerkers schoonmaak zó dat ze zich ondersteund voelen bij de uitoefening van hun schoonmaaktaken en het beste uit zichzelf (blijven) halen.In AZ Turnhout bieden we je de mogelijkheden van een groot ziekenhuis, gecombineerd met de gezelligheid van een kleinere organisatie. Door onze grootte kunnen we inzetten op verschillende specialisaties en voortdurend investeren in nieuwe technologieën en innovaties. Zo bieden we onze medewerkers talloze leerkansen en doorgroeimogelijkheden. Maar wat ons echt onderscheidt is onze warme, gemoedelijke sfeer. We vinden het belangrijk dat niet enkel patiënten maar ook medewerkers zich Gast voelen in ons Huis.
In 2026 beginnen we te bouwen aan ons ‘Gasthuis in het groen’: een gloednieuw ziekenhuis op campus Sint-Jozef waar we alle diensten van de huidige twee campussen (Sint-Elisabeth en Sint-Jozef) samenbrengen.Functie
  • Samen met je 4 collega’s verantwoordelijken sta je in voor de operationele leiding van de dienst schoonmaak binnen AZ Turnhout, bestaande uit 2 campussen. Je houdt rekening met de geldende reglementering en procedures en waakt er mee over dat de hygiëne, orde en netheid gewaarborgd blijven.
  • Je geeft zelf leiding aan de schoonmaakmedewerkers en rapporteert aan het diensthoofd schoonmaak. Jij bent hét aanspreekpunt voor je medewerkers, interne klanten en/of derden bij vragen of probleemsituaties binnen je bevoegdheid. Je stuurt en coacht je medewerkers op een motiverende en resultaatgerichte wijze. Je leidt teamvergaderingen en voert individuele gesprekken met medewerkers om hen te begeleiden of bij te sturen.
  • Je organiseert de dienst zó dat een kwaliteitsvolle dienstverlening wordt gerealiseerd: je maakt uurroosters op en zorgt binnen het jaarlijks goedgekeurd personeelskader en in nauw overleg met je leidinggevende, voor een optimale inzet en ontwikkeling/vorming van de medewerkers.
  • Je stuurt en/of werkt actief mee aan veranderingsinitiatieven om de werking van de dienst en de teams te verbeteren.
  • Je werkt bij voorkeur voltijds. 80 of 90% is eventueel bespreekbaar.
  • Je werkt campus-overschrijdend en overwegend in dagdienst, al ben je bereid je flexibel hierin op te stellen.
Profiel
  • Je bent als ‘Peoplemanager’ discreet, sociaal en communicatief vaardig en slaagt er zo in om op een diplomatische en constructieve manier draagvlak te creëren bij je medewerkers. Ervaring met coachen/leidinggeven is zeker een troef, maar geen absolute must.
  • Ervaring binnen schoonmaak, in de ziekenhuis- of zorgsector, is een pluspunt.
  • Je draagt samenwerking en klantgerichtheid hoog in het vaandel. Je straalt positivisme, enthousiasme en leergierigheid uit. Je denkt spontaan in oplossingen eerder dan in problemen.
  • Je bent sterk in planning en organisatie en hands-on en flexibel ingesteld.
  • Je kan zelfstandig en projectmatig werken met zin voor initiatief.
  • Je staat open voor verandering en bent vernieuwend.
  • Je hebt een goede kennis van informatica (Excel, Word, Outlook, Powerpoint, Teams).
  • Je kan je helemaal vinden in onze BIOS-waarden, die je terugvindt op onze website.
Wij bieden jou
  • Een contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werksfeer en een professionele werkomgeving die openstaat voor eigen initiatief en creativiteit.
  • Een evenwichtig loonpakket aangevuld met tal van extralegale voordelen (o.a. maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, fiets- en/of kilometervergoeding), overname van relevante werkervaring en een uitstekende verlofregeling.
Meer info?Neem gerust contact op met Geert Leysen, diensthoofd Schoonmaak, tel. 014/ 40 69 62 of Ingrid Joris, facility manager, tel. 014/44.45.01 of 0478/92.25.15.SolliciterenSolliciteren kan tem 21 september 2025 uitsluitend hier online. Gelieve zeker je CV en motivatiebrief toe te voegen aan je sollicitatie.

AZ Turnhout