Head of Data & Analytics
Brussels Airport
- Brussel
- Vast
- Voltijds
- De juiste visie en strategie voor BAC te bepalen
- Data-gedreven beleidsbeslissingen te nemen
- Operationele processen (real-time) te sturen en te optimaliseren
- Commerciële winsten te maximaliseren
- Klanten een optimale en gepersonaliseerde ervaring te geven
- Je definieert en implementeert de visie en strategie van de afdeling in lijn met deze van het bedrijf en communiceert deze strategie naar zowel het management als breder in het bedrijf en (waar gepast) naar de buitenwereld
- Als leider, bent je een rolmodel van het BAC-leiderschapsmodel
- Geeft als leider het kader waarbinnen het team functioneert en zelf beslissingen kan nemen, maar hakt waar nodig knopen door die vooruitgang blokkeren of resultaten in gevaar brengen
- Bouwt een gepassioneerd team van talentvolle medewerkers en een netwerk van serviceproviders, dat alle expertise en business kennis heeft om de doelstellingen van de afdeling, het departement en de business te bereiken
- Treedt op als accountmanager voor één of meerdere ManCom leden om hen te ondersteunen in de samenwerking met hun data en data analytics noden.
- Weet wie de key stakeholders zijn, wat hun prioriteiten en drijfveren zijn en zorgt voor betrokkenheid door de gepaste communicatiekanalen met hen op te zetten
- Heeft impact op de stakeholders en slaagt erin door het managen van de stakeholders om doelstellingen te bereiken
- Bouwt relaties op binnen de airport community om tot samenwerkingsverbanden te komen
- Master
- Minstens 8 jaar relevante inhoudelijke ervaring in het domein van data, data analytics en data science.
- Minstens 10 jaar managent ervaring
- Nederlands, en Engels, zowel mondeling als schriftelijk. Frans is een mooie extra
- Strategisch inzicht.
- Sterke people management ervaring en goede leiderschapskwaliteiten.
- Ervaring in het opstellen en behalen van doelstellingen, bepalen van prioriteiten in complexe omgevingen, management rapportering en communicatie, cross-departementale samenwerking, procesverbetering.
- Organisatietalent, vlot in het voeren van onderhandelingen, analytische capaciteiten.
- Klantengericht (extern klantencontact op niveau senior management/directie), in staat externe partijen te overtuigen, uitstekende communicatieve vaardigheden, diplomatie- & onderhandelingsvaardigheden.
- Structurele aanpak en sterk analytisch, creatief, conceptueel en resultaatsgericht denkvermogen.
- Creatief in het toepassen van technologie voor het oplossen van concrete problemen, zowel strategisch als tactisch
- Evangeliseren van technologie
- Sterke organisatorische vaardigheden.
- Analyseert complexe situaties in een snel veranderende omgeving en bepaalt prioriteiten
- Heeft een enterpreneurial spirit, oog voor detail en denkt zowel op korte als op lange termijn.
- Out of the box thinking;
- Behandelen van complexe materies in een complexe omgeving;
- Omgaan met een uitdagende competitieve situatie;
- Snelheid, kwaliteit en kwantiteit verzoenen.