
Logistics Coordinator
- Vlaams Brabant
- Vast
- Voltijds
- Dagelijks contact onderhouden met toegewezen dealers via telefoon of digitale communicatie.
- Klanten en dealers ondersteunen bij orderverwerking en first-line vragen.
- Backorders analyseren, prioriteiten bepalen en acties coördineren met interne stakeholders.
- Leverdata inschatten en opvolgen, interne druk uitoefenen waar nodig.
- Werken met verschillende systemen (SAP, Salesforce, PartsViz, SPM) om info te verzamelen en acties op te volgen.
- Samenwerken met o.a. Cell Managers en Inventory Managers om voorraadniveaus te beheren.
- Inzicht ontwikkelen in logistieke uitdagingen, vooral in complexe regio's zoals Eurasia.
- Kritisch meedenken en mogelijke knelpunten signaleren en escaleren.
- Bachelor- of masterdiploma, of gelijkwaardige ervaring.
- Een sterke interesse in customer service, supply chain of logistiek.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Engels én minstens één van volgende talen: Nederlands of Frans.
- Een analytische ingesteldheid - je hoeft geen data-analist te zijn, maar logisch denken en met cijfers werken is essentieel.
- Zin voor initiatief, verantwoordelijkheidsgevoel en de wil om door te groeien.
- Stressbestendigheid en een klantgerichte mindset.
- Ervaring in een technische sector is een plus, geen must.
- Een brede startersfunctie binnen een internationaal netwerk van dealers.
- Veel samenwerking met collega's wereldwijd (o.a. UK, Afrika, Midden-Oosten, Kazachstan…).
- Duidelijk groeipad binnen de organisatie: van Customer Service naar Inventory Management of andere analytische functies.
- Coaching en begeleiding door ervaren collega's.
- Een stabiele werkomgeving met focus op kennisdeling en samenwerking.
- Een functie die écht impact heeft op klanttevredenheid en operationele efficiëntie.