ICT-aankoper en budgetbeheerder (m/v/x)
FOD Binnenlandse Zaken
- Brussel
- Tijdelijk
- Voltijds
- Als budgetbeheerder sta je in voor het ICT-Security-budget en het dagelijks beheer ervan. Dit gebeurt in samenspraak met het hoofd ICT-aankoop en de directie. Je zorgt hierbij ook voor de nodige rapportages.
- Je bewaakt als een voorzichtig en redelijk persoon de geplande uitgaven en controleert of deze in lijn zijn met de vooropgestelde budgetten.
- Als dossierbeheerder verzorg je de administratieve opmaak en opvolging van de aankoopdossiers van de directie ICT-Security: je respecteert de procedures uit de wet op overheidsopdrachten, capteert behoeften van de dienst, vraagt offertes op, bereidt nota's voor aan de Inspectie van Financiën en plaatst bestellingen. Je verwerkt eveneens de leveringsbonnen en kijkt de facturatie van de leveranciers na.
- Je verzorgt de administratieve ondersteuning in het kader van ontvangen fondsen en Europese financieringen, en respecteert de vastgelegde deadlines.
- Je draagt bij aan een efficiënt personeelsbeheer en zorgt je voor de administratieve afhandeling van de bijhorende consultancy dossiers.
- De relevante Europese fondsen tijdig aanvragen.
- De budgettaire opvolging en administratieve verplichtingen m.b.t. de verkregen Europese middelen verzekeren.
- Aankoopondersteuning bieden bij de verhuis van het NCCN naar het nieuwe NOR-gebouw.
- Opvolgen van bestellingen en leveringen van ICT-infrastructuur (netwerkcomponenten, servers, werkplekapparatuur).
- Afstemming met technische diensten, externe leveranciers en projectleiding.
- Analyse van de huidige aankoopstromen binnen het NCCN.
- Opmaken van een plan van aanpak voor verdere digitalisering (e-Procurement, eCatalogs).
- Testen en opvolgen van pilootimplementaties.
- Beheer van contracten m.b.t. hardware, software en licenties.
- Tijdige verlenging of heronderhandeling in overleg met leveranciers voor externe ICT consultancy en Egov Select medewerkers.
- Technisch en administratief advies bij nieuwe aankoopdossiers.
- Opmaak en opvolging tot en met bestelling.
- Opmaak van rapporten over aankoopactiviteiten.
- Budgetopvolging en ondersteuning bij planningsrondes.
- Kritisch denken
- Klantgericht zijn
- Samenwerken
- Resultaatsgericht zijn
- Wendbaar zijn
- Je hebt affiniteit met cijfers en budgetten, maar geen financieel diploma vereist.
- Je werkt accuraat.
- Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
- Je hebt een goede praktische kennis van de meest courante informaticatoepassingen (Outlook, Word, Excel).
- Of je hebt ervaring binnen een ICT-omgeving.
- Of je hebt ervaring met de regelgeving rond overheidsopdrachten.
- Of je hebt ervaring met Europese projecten.
- Je hebt een goede kennis van de andere landstaal en het Engels.
- Divers takenpakket, boeiende werkomgeving met ruimte voor autonomie en initiatief.
- Leuke werksfeer en open communicatie.
- De opportuniteit om nieuwe contacten te leggen en je netwerk binnen de federale overheid uit te breiden.
Deze jobaanbieding is een . Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de van dit netwerk.Om je kandidaat te stellen, stuur je een motivatiebrief EN een recent cv naar met de referentie Talent exchange- Ict aankoper en -bugetbegeerderExtra infoDe deelnemende organisaties van het Talent Exchange-netwerk zetten zich in voor diversiteit. Dit vertaalt zich in het aanmoedigen van talent met respect voor verscheidenheid, onafhankelijk van afkomst, gender, leeftijd, een eventuele handicap, levensbeschouwing,...