Projectleider Strategische Bouw- en Renovatieprojecten (m/v/x)
Federale Pensioendienst
- Sint-Gillis, Brussel
- Tijdelijk
- Voltijds
- Je bent verantwoordelijk voor het managen van bouw- en renovatieprojecten van A tot Z.
- Je vertegenwoordigt de bouwheer tegenover architecten, aannemers, enz.
- Voor projecten die door een andere OISZ worden beheerd, waarbij de FPD niet de eigenaar is, ben je SPOC (Single Point Of Contact) van de FPD.
- Binnen de FPD ben je de contactpersoon voor je projecten.
- Je werkt samen met collega's die specialist zijn in hun vakgebied.
- Je organiseert werkvergaderingen en neemt constructief deel aan interne vergaderingen.
- Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en je neemt de verantwoordelijkheid op jou voor de correctheid van ondernomen acties.
- Afhankelijk van jouw specifieke vaardigheden ondersteun je het management van andere projecten en draag je bij aan de verbetering van de projectmanagementprocessen.
- Leiden van strategische bouw- en renovatieprojecten binnen het investeringsplan van de FPD.
- Coördineren van projecten volgens de wetgeving op overheidsaanbestedingen.
- Samenwerken met andere OISZ-instellingen zoals RVA, RSZ, RSVZ, RIZIV, HVW, en HZIV om synergiën te creëren door instellingen samen te brengen in gedeelde gebouwen.
- Werken aan de renovatie van de Zuidertoren en andere FPD-eigendommen in België.
- Zorgen voor een comfortabele, klantgerichte en veilige werkomgeving in de gebouwen.
- Een uitdagende functie binnen een dynamisch team van projectmanagers.
- De kans om een sleutelrol te spelen in strategische overheidsprojecten.
- Een werkplek in de Zuidertoren, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
- het technisch beheer en onderhoud van de Zuidertoren (65 000 m²), de gewestelijke kantoren (14 000 m²) en verschillende mede-eigendommen;
- de implementatie van een doeltreffend aankoopbeleid;
- het opstellen van overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten en zorgen voor het administratief beheer en de juridische opvolging ervan;
- het opvolgen van milieuvereisten en -vergunningen, met name de wettelijke vereisten van het milieubeheersysteem 'EMAS';
- het coördineren van de identificatie en de sortering van brieven en e-mails;
- het scannen van documenten, zowel voor interne als externe klanten;
- het afdrukken en versturen van interne documenten.
- het opstellen van de begroting;
- het beheren van de boekhouding en de jaarrekeningen van de Federale Pensioendienst;
- het beheren van het budget voor pensioenbetalingen;
- het nakijken van de solidariteitsbijdragen en de ZIV-bijdragen.
- Het geven van helder advies en informatie over het pensioen, via verschillende kanalen die aangepast zijn aan de behoeften en aan de doelgroepen.
- Het berekenen van de pensioenen van de werknemers en ambtenaren, en ook van de IGO (inkomensgarantie voor ouderen), op basis van gegevens die tot zijn beschikking gesteld worden. Het betekenen van die rechten aan de (toekomstige) gepensioneerden.
- Het uitbetalen van de pensioenen voor werknemers, ambtenaren, zelfstandigen en van de IGO. De FPD verbindt zich ertoe een correcte en stipte betaling aan zijn klanten te verzekeren.
- Het ondersteunen van het beleidswerk door zijn gegevens, zijn analyses en zijn expertise op strategisch, juridisch, financieel en actuarieel gebied ter beschikking te stellen van de beleidsmakers.
- Samenwerken : In team werken, professionele relaties opbouwen en kennis delen om de gezamenlijke doelen te bereiken: Samenwerking aanmoedigen
- Creatief denken : Op zoek gaan naar inspiratie, tot ongebruikelijke ideeën komen en innovatieve oplossingen voorstellen.
- Resultaatgericht zijn: Beslissingen nemen en acties uitvoeren om resultaten te behalen en er de verantwoordelijkheid voor nemen.
- Ervaring in projectmanagement, bij voorkeur in bouw- of renovatieprojecten.
- Kennis van of interesse in overheidsopdrachten en change management.
- Sterke organisatorische en communicatieve vaardigheden.
- Bereid om te reizen binnen België, vooral naar Vlaanderen (Gent, Brugge en andere steden).
- Een goede kennis van het Frans, gezien de tweetalige werkomgeving.
- Analyse van de competenties en de motivatie op basis van het cv en de motivatiebrief: gelieve je kandidatuur te beargumenteren op basis van de functiebeschrijving en om waar nodig je relevante vaardigheden te benadrukken
- Gesprek (max. 1 uur): bespreking van je profiel, je competenties, je motivatie, je ervaring en je interesse voor de opdracht
Deze jobaanbieding is een . Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de van dit netwerk.Om je kandidaat te stellen, stuur je een motivatiebrief EN een recent cv ten laatste op 30/09/2025 naar met als referentie
XNT25201.Extra infoDe deelnemende organisaties van het Talent Exchange-netwerk zetten zich in voor diversiteit. Dit vertaalt zich in het aanmoedigen van talent met respect voor verscheidenheid, onafhankelijk van afkomst, gender, leeftijd, een eventuele handicap, levensbeschouwing,...