Doel van de functie Verantwoordelijk voor het aansturen van de Field Service Engineers in België. Zorgen dat zij zijn voorzien van de juiste materialen, uitvoeren van reguliere werkplek inspecties, en zorgdragen voor optimale inzet (planning) van de Field Service Engineers. Signaleren en aansturen van mogelijke verbeteringen binnen het service operationeel team, evenals het doorvoeren van procesverbeteringen met een focus op digitalisering. Verantwoordelijkheden Uitvoeren van werkplekinspecties; Fungeren als contactpersoon bij escalaties tijdens uitvoering werkzaamheden bij de klant; Initiëren van werving & selectie van nieuwe Field Service Engineers; Ondersteunen bij de uitvoering van dagelijkse werkzaamheden en administratieve taken, en oplossen van vraagstukken binnen en tussen afdelingen; Managen, begeleiden en coachen van medewerkers bij het voldoen aan hun verantwoordelijkheden en bij de ontwikkeling van benodigde competenties; Voeren van beoordelingsgesprekken; Ondersteunen van de planner zodat deze de service werkzaamheden voor de verschillende Field Service Engineers optimaal kan inplannen vanuit efficiëntie (productiviteit) en klanttevredenheid; Vastleggen en verwerken van relevante informatie in het CRM en Planningssysteem. Optimaliseren van Field Service rapportages en opvolging hiervan; Ondersteunen van verbeterinitiatieven binnen de service operations, met een focus op digitale oplossingen; Periodieke rapportages aan manager Service Operations; Vaststellen en monitoren van KPI's Leiding geven aan >10 personen/monteurs Relevante afgeronde professionele bachelor Bij voorkeur 5 jaar ervaring Sterke people manager met leiderschap die resultaatgericht is, open staat voor veranderingen en affiniteit heeft met service en digitalisering; Goede samenwerkingsvaardigheden en overtuigingskracht; Accuraat en probleemoplossend vermogen; Kennis van ERP en CRM systemen (SalesForce / SAP) Kennis van Health & Safety procedures. Uitstekende beheersing van de Nederlandse, frans en Engelse (team bestaat uit NL en FR werknemers) (mondeling en schriftelijk); Digitale mindset en ervaring met het implementeren van digitale tools en processen.