
Business Controller
- Lommel, Limburg
- Vast
- Voltijds
- Opbouwen en ondersteunen van een effectief controlesysteem om financiële informatie en operationele gegevens te beveiligen
- Opbouwen van en assisteren bij budgetterings- en managementrapportageprocessen, waaronder jaarlijkse begrotingen, prognoses, variantieanalyses en bedrijfsplannen, en zorgen voor afstemming met de organisatiedoelstellingen
- Assisteren bij het opstellen van maand-, kwartaal- en jaarverslagen
- Ondersteuning bieden bij de implementatie van relevante boekhoudkundige beleidsregels, processen en controles
- Opstellen van relevante KPI's in samenwerking met het hoofd van de afdeling in Lommel
- Deelnemen aan de maandafsluitingsprocessen, inclusief handmatige journaalposten, overlopende posten, enz
- Controles instellen voor actief voorraad- en materiaalbeheer in het ERP-systeem
- Gedegen kennis van stromen in een ERP-omgeving en deze zo lean en geautomatiseerd mogelijk maken in samenwerking met de afdelingsverantwoordelijke
- Verstrekken van managementinformatie met betrekking tot oninbare vorderingen
- Assisteren bij het opstellen van managementrapportages en de maandelijkse bedrijfsbeoordeling
- Ondersteunen van het financiële team bij ad-hoc taken en projecten indien nodig
- Ondersteuning bieden tijdens audits door de nodige documentatie voor te bereiden en vragen van auditors te beantwoorden in samenwerking met de afdelingsverantwoordelijke
- Bijhouden van relevante financiële gegevens in een BI-tool en het consolideren van de resultaten voor de maandelijkse bedrijfsbeoordeling
- Opzetten van nieuwe controles in samenwerking met de afdelingsverantwoordelijke
- Opvolgen van prijsontwikkelingen in samenwerking met de inkoopafdeling
- Afgeronde bachelor- of masteropleiding in een relevant vakgebied.
- Kennis van maandafsluitingsprocessen en bekendheid met auditprocedures en -vereisten.
- Ervaring in een productieomgeving en vaardigheid in ERP-systemen (bij voorkeur SAP), BI-tools zoals Power BI en andere productiegerelateerde softwareoplossingen zijn een pluspunt.
- Hands-on mentaliteit om uitdagingen snel en efficiënt aan te pakken.
- Overtuigend en soepel in het opbouwen van relaties met verschillende belanghebbenden en klanten.
- Sterke vaardigheden op het gebied van communicatie (mondeling en schriftelijk Nederlands en Engels), timemanagement, analytisch en probleemoplossend denken.
- Weet hoe om te gaan met verandering. De locatie is in opstartfase en verandert voortdurend.
- Vermogen om binnen strikte deadlines te werken en zich aan te passen aan meerdere taken en prioriteiten.
- Uitgebreid salarispakket, aangevuld met een smartphone, laptop, ...
- 42 vakantiedagen, inclusief feestdagen
- Hospitalisatieverzekering
- Maaltijdcheques
- Groepsverzekering vanaf 1 januari 2026
- Opportuniteiten tot opleiding en professionele ontwikkeling
- Na verloop van tijd zullen deze extralegale voordelen verder worden uitgebreid
Het spijt ons, maar deze recruiter accepteert geen sollicitaties uit het buitenland.