
HR compensation en benefits manager
- Brussel
- Vast
- Voltijds
- Je zorgt mee met andere stafleden van de HR dienst voor de integratie van diverse HR-processen en systemen in de richting van een efficiënte HR-organisatie voor Fedasil. Je bent een drijvende kracht achter de-strategie voor alles wat te maken heeft met het verloningsbeleid, de payroll, de personeelsadministratie en het beheer van de personeelsdata, waarbij je zorgt voor een samenhangend en toekomstbestendig HR-beleid samen met je HR collega’s en in afstemming met de verschillende interne en externe stakeholders. Daarnaast ben je de sturende kracht voor de digitalisatie van de HR processen waaronder een e-HRM (Employee selfservice en Manager selfservice).
- Je coördineert en organiseert de personeelsadministratie en payroll van Fedasil op een efficiënte en doeltreffende manier. Je zorgt onder ander voor het verdelen van de projecten en taken, rekening houdend met de competenties van de medewerkers, het toezien op een kwaliteitsvolle en efficiënte uitvoering van de taken en het bewaken van de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van de informatie die door het team wordt gegenereerd en verstrek, het actualiseren van de procedures en processen en het stellen van prioriteiten in functie van de optimalisering van de dienst.
- Je zorg ervoor dat alle payroll- en personeelsadministratie-activiteiten voldoen aan de Belgische sociale wetgeving en de regelgeving m.b.t. contractueel personeel voor de federale overheid. Je blijft voortdurend op de hoogte van veranderingen in wet- en regelgeving en past deze proactief toe. Je zorgt voor een informatiedoorstroming naar zowel directiecomité, de leidinggevenden, de HR collega’s en de personeelsleden.
- Je zorgt samen met je HR data team voor het beheer van de HR-applicaties m.b.t. de loonverwerking en de tijdregistratie en de vertaling van de beschikbare HR data uit deze applicaties naar waardevolle analytische inzichten die strategische beslissingen ondersteunen.
- Je ontwikkelt en implementeert een verloningspolitiek die aansluit bij de cultuur en strategie van de organisatie en rekening houd met de regelgeving van de federale overheid. Je voert marktanalyses uit, evalueert de huidige beloningsstructuren en optimaliseert de extra legale voordelen om aantrekkelijk te blijven voor talent in een concurrerende markt. Je zorgt voor de opmaak van beleidsnota’s voor het dircectiecomité en de verschillende beslissingsorganen (kabinet staatsecretaris asiel en migratie, de inspecteur van Financiën, het basisoverlegcomité, het sectorcomité) en je zorgt voor afstemming met de verschillende interne stakeholders (dienst Budget en Financiën, Juridische dienst, HR experten, de leidinggevenden,…). Je maakt een retroplanning voor het beslissingsproces en zorgt voor de implementatie.
- Je leidt een team van 20 tal professionals die zowel op locatie als op afstand werken. Je inspireert en ondersteunt je team, ongeacht waar ze zich bevinden, en bouwt sterke, vertrouwensvolle relaties op. Je zorgt ervoor dat iedereen optimaal presteert, door duidelijke communicatie, regelmatige feedback en het creëren van een betrokken teamcultuur
- Het aansturen en leidinggeven van een team van minimum 10 personeelsleden;
- Het analyseren, ontwikkelen en implementeren van, wet – en regelgeving en een verloningsbeleid
- Het uitvoeren van payroll-processen en personeelsadministratie
- Je hebt kennis van de Belgische sociale wetgeving, kennis van de personeelsregelgeving de overheid is een troef,
- Je hebt een diepgaande kennis van payrollsystemen en tijdsregistratie.
- Je hebt kennis van het verloningsbeleid in België
- Je hebt een goede kennis van Office 365 (Excel, Word, sharepoint,….)
- Je kan de tweede landstaal gemakkelijk begrijpen en je werkt in een tweetalige omgeving.
- Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
- Indien u over minder dan 3 jaar bijzonder nuttige beroepservaring beschikt, wordt u aangeworven in de eerste weddeschaal NA31. Het minimum brutomaandloon bedraagt € 5726,67
- Indien u over 3 tot 8 jaar bijzonder nuttige beroepservaring beschikt, wordt u aangeworven in de tweede weddeschaal NA32. Het minimum brutomaandloon bedraagt € 6434,11
- Indien u over 8 jaar of meer bijzonder nuttige beroepservaring beschikt, wordt u aangeworven in de derde weddeschaal NA33. Het minimum brutomaandloon bedraagt € 6964,68
- een motivatiebrief
- een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
- een kopie van het vereiste diploma