IT Support Engineer

LGA HR Group

  • Antwerpen
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
  • Versneld solliciteren
Ben jij gepassioneerd door IT en help je graag collega’s bij technische vragen? Werk je graag in een dynamische, internationale omgeving waar geen dag hetzelfde is? Dan is deze functie echt iets voor jou.Voor een internationale speler in de logistieke sector zoeken we een IT Support Engineer ter versterking van het interne IT-team. Dit bedrijf is gespecialiseerd in wereldwijde transportoplossingen en heeft zijn hoofdzetel in regio Antwerpen. Vanuit daar ondersteunen ze klanten én collega’s verspreid over meerdere continenten.Als Helpdesk Engineer ben jij het eerste aanspreekpunt voor interne medewerkers bij technische problemen. Je speelt een sleutelrol in het waarborgen van de stabiliteit van de IT-omgeving en levert directe ondersteuning op het vlak van hardware, software en netwerkomgevingen.Je komt terecht in een sterk groeiende, multiculturele organisatie met een open werksfeer, korte communicatielijnen en ruimte voor initiatief.Wat houdt de functie in?
  • Verwerken en opvolgen van inkomende IT-tickets: van registratie tot oplossing
  • Oplossen van veelvoorkomende software- en gebruikersproblemen op een efficiënte manier
  • Complexere technische issues tijdig en duidelijk escaleren naar de juiste expert
  • Bijhouden en documenteren van incidenten en terugkerende problemen in het ticketsysteem
  • Mee zorg dragen voor correcte en actuele gebruikersinformatie en systeemdocumentatie
  • Actief meedenken over hoe interne processen en gebruikerservaringen verder verbeterd kunnen worden
Wat houdt de functie in?Verwerken en opvolgen van inkomende IT-tickets: van registratie tot oplossingOplossen van veelvoorkomende software- en gebruikersproblemen op een efficiënte manierTelefonische ondersteuning bieden bij IT-vragen van collega’s wereldwijdComplexere technische issues tijdig en duidelijk escaleren naar de juiste expertBijhouden en documenteren van incidenten en terugkerende problemen in het ticketsysteemMee zorg dragen voor correcte en actuele gebruikersinformatie en systeemdocumentatieActief meedenken over hoe interne processen en gebruikerservaringen verder verbeterd kunnen wordenWat verwachten we van jou?
  • Je hebt minstens twee jaar ervaring in een IT-supportfunctie en voelt je helemaal thuis in een helpdesk- of servicedeskomgeving.
  • Communiceren in het Nederlands en Engels gaat je vlot af, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Een gestructureerde aanpak en nauwkeurige opvolging zijn voor jou vanzelfsprekend.
  • Ervaring met ticketingsystemen en helpdesktools heb je al op zak, waardoor je efficiënt en overzichtelijk werkt.
  • Kennis van Windows Servers, Active Directory, Exchange, Azure of Citrix is mooi meegenomen.

LogicMelon