Als Accountmanager Azië speel je een sleutelrol in het vergroten van de naamsbekendheid en positie van de firma met een focus op Japan en Zuid-Korea. In deze rol ontwikkel en onderhoud je strategische relaties met zowel bestaande als nieuwe klanten, waarbij je onze innovatieve oplossingen in de event- en beurssector introduceert. Werkend vanuit ons hoofdkantoor in België, ben je de spil in onze groeiambities voor de Aziatische markt. Je reist 4 tot 5 keer per jaar naar de regio, zodat je de lokale markt nog beter kunt begrijpen en relaties verder kunt versterken.Acquisitie & Retentie:
Proactief zoeken, bezoeken én overtuigen van nieuwe prospects.
Opbouwen van langdurige klantrelaties om klanttevredenheid en loyaliteit te versterken.
Relaties opbouwen met belangrijke vakorganisaties.
Introduceren van innovaties en nieuwe mogelijkheden.
Offertes opvolgen en klanten begeleiden naar een succesvolle deal.
Identificeren van klantbehoeften en samenwerken met ons productmanagementteam om relevante oplossingen te ontwikkelen en aan te bieden.
Klanten laten kennismaken met onze producten via trainingen, proefopstellingen en co-organisatie van lokale academies.
Snelle en zorgvuldige opvolging van klachten.
Zorgvuldig beheren van klantgegevens in ons CRM-systeem.
Marketing & Sales plan:
Opmaken van een strategisch marketingplan met een optimaal budgetgebruik.
Implementeren en opvolgen van de campagnes in samenwerking met marketing.
Opzetten van gerichte acties via LinkedIn.
Opstellen en realiseren van ambitieuze, data gedreven sales targets.
Opvolgen van markttrends en waardevolle inzichten delen met het management.
Uitbouwen van een sterk netwerk met waardevolle partners.
Het profiel
Een expert in project management.
Open en duidelijke communicatie: sterke communicatieve vaardigheden in het Engels, beheerst de Japanse taal en heeft affiniteit met de Japanse markt, kennis van het Koreaans is een meerwaarde.
Technisch, ruimtelijk inzicht en het vermogen om technische processen in sales te doorzien.
Ervaring in de eventsector is een pluspunt.
Aantoonbare commerciële successen.
Neemt initiatief en werkt zelfstandig.
Is commercieel ingesteld, heeft overtuigingskracht en impact.
Zet de klant centraal en biedt kwalitatieve oplossingen.
Stelt zich flexibel op bij nieuwe omstandigheden of onverwachte wijzigingen.
Werkt goed samen in teamverband en draagt bij aan een positieve werksfeer.
IT-minded met een goede kennis van Office 365 en snel vertrouwd met nieuwe softwarepakketten, ervaren in het gebruik van CRM-systemen.
Onze klantOnze klant is actief in de ontwikkeling en productie modulaire systemen bestemd voor de eventsector.Aanbod
Een vaste functie bij een sterk groeiende, innovatieve KMO;
Regelmatige opleidingsmogelijkheden;
Een flexibel uurrooster waarbij twee dagen/week home office mogelijk blijft;
Een competitief salarispakket, aangevuld met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering en een bedrijfswagen.