Customer Support Officer

Legrand

  • Zaventem, Vlaams Brabant
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 maanden geleden
Legrand Group Belgium, met hoofdkantoor in Zaventem, is een dochteronderneming van de Franse Legrand-groep, een wereldleider in elektrische en digitale infrastructuur. Met 38 200 medewerkers wereldwijd en een sterke reputatie op de Belgisch-Luxemburgse markt, vertegenwoordigt Legrand de merken Legrand en BTicino en biedt een uitgebreid assortiment innovatieve producten voor woningbouw, de tertiaire sector en de industrie.Als Customer Support Officer maak je deel uit van ons team Operations & Customer Service. Je bent verantwoordelijk voor het administratief en logistiek beheren, opvolgen en coördineren van klantorders en lopende projecten. Van de intentie tot bestelling tot de uiteindelijke levering, jij zorgt ervoor dat alles vlekkeloos verloopt en klanten tevreden zijn.Functieomschrijving:
  • Je beheert de administratieve opvolging van klantorders en projecten op in onze ERP- en CRM-systemen, zodat alles perfect wordt vastgelegd en uitgevoerd.
  • Je bewaakt proactief levertijden en springt in bij mogelijke vertragingen of tekorten voordat deze een probleem worden.
  • Je organiseert Kick-off meetings met het sales team en interne afdelingen om projecten vanaf het begin op de juiste koers te zetten.
  • Je houdt het overzicht over projecten, hebt oog voor details en weet de belangrijkste prioriteiten helder te stellen.
  • Je fungeert als belangrijkste contactpersoon tussen verschillende interne en externe partijen (andere diensten en collega’s, leveranciers, logistiek, productie, transport, groothandels, klanten, verkoopteams, …).
  • Je anticipeert proactief op productbehoeften van projecten (reserveringen, productie, alternatieve oplossingen, bufferstock).
  • Je verzekert de correcte opvolging van leveringen en onvoorziene situaties tijdens het transport beheren.
  • Je behandelt klachten en retourzendingen van klanten (creditnota’s, herleveringen, …).
  • Je biedt telefonische ondersteuning aan klanten en verkoopteams (levertijdens, voorraad, aanvragen, …)
  • Je bent verantwoordelijk voor het behandelen van prijsaanvragen, levertermijnvragen en resterende leveringen.
Profiel:
  • Je hebt een diploma in commerciële of logistieke richting of hebt een gelijkwaardige ervaring.
  • Je hebt minstens een eerste ervaring in Customer Service en weet hoe je zelfstandig projecten administratief en logistiek tot een succes maakt.
  • Supply Chain-processen en administratie in een B2B-context zijn voor jou bekend terrein.
  • Je hebt passie voor administratie en een scherp oog voor cijfers.
  • Je bent vaardig met diverse ICT-tools en systemen, waaronder MS Office (met Exel-vaardigheden) en ERP-systemen.
  • Met jouw klantgerichte mindset weet je altijd oplossingen te vinden die passen bij de behoeften van de klant.
  • Communiceren gaat je uitstekend af, zowel mondeling als schriftelijk. Hiervoor beschik je over Nederlands/Frans als moedertaal en een goed niveau in de andere landstaal. Kennis van Engels is mooi meegenomen.
  • Je bent een teamspeler die graag samenwerkt en bijdraagt aan een collegiale sfeer.
Aanbod:
  • Een uitdagende en afwisselende functie in een enthousiast en dynamisch team.
  • Een kans om een sleutelrol te spelen in het succes van onze klantprojecten.
  • Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden binnen een internationaal bedrijf.
Wil jij deel uitmaken van het succes van Legrand Group Belgium? Solliciteer nu!

Legrand