HR Advisor Welzijn

AZ Delta

  • Rumbeke, West-Vlaanderen
  • Vast
  • Voltijds
  • 27 dagen geleden
Wij heten je graag welkom!AZ Delta stelt welzijn voorop als een strategische opdracht. Hiermee zetten we in op het verhogen van medewerkerstevredenheid, duurzame inzetbaarheid en werkgeluk.Ben jij gepassioneerd door het bevorderen van mentaal, fysiek en sociaal welzijn op de werkvloer? En wil je zowel strategisch als operationeel meebouwen aan welzijn binnen ons ziekenhuis? Dan is deze vacature iets voor jou!Wij hebben deze job voor jouAls HR Advisor welzijn speel je een cruciale rol binnen AZ Delta. Jij bent dé drijvende kracht achter ons welzijnsbeleid en zorgt ervoor dat welzijn verankerd zit in onze organisatiecultuur. Jouw verantwoordelijkheden situeren zich binnen de volgende domeinen:
  • Monitoren van welzijn: je houdt toezicht op de algemene fysieke, mentale en sociale gezondheid van onze medewerkers. Met gebruik van een welzijnsmonitoring tool, interviews, feedbacksessies en data-analyse meet je het welzijnsniveau en signaleer je trends of knelpunten.
  • Ontwikkelen en implementeren van welzijnsbeleid: je ontwerpt een beleid dat de gezondheid, werk-privé balans en algemene tevredenheid van onze medewerkers bevordert. Je zorgt ervoor dat het beleid aansluit bij de missie, visie en kernwaarden van de organisatie en in lijn ligt met de wettelijke vereisten en richtlijnen. Je werkt nauw samen met leidinggevenden en andere stakeholders om draagvlak en ondersteuning te creëren voor welzijnsinitiatieven.
  • Coördineren van welzijnsprojecten en acties: je plant en voert gerichte welzijnsprogramma's en -acties uit zoals stressmanagementtrainingen, sport- en bewegingsactiviteiten, mentale gezondheidscampagnes of workshops over duurzame inzetbaarheid. Daarnaast organiseer je zowel organisatiebrede als individuele interventies, afgestemd op de behoeften van medewerkers en teams. Je houdt hierbij toezicht op externe partners en bouwt actief aan een welzijnsnetwerk met actoren zoals preventie, vertrouwenspersonen, spirituele zorg...
  • Ondersteunen op individueel en organisatieniveau: je helpt individuele medewerkers en teams om een gezonde werkcultuur te creëren en te behouden. Daarnaast coördineer je de begeleiding van medewerkers in geval van werkgerelateerde stress, burn-out... Je zet procesmatig reïntegratietrajecten of andere welzijnsuitdagingen op.
  • Opvolgen van ontwikkelingen en trends binnen welzijn: je blijft op de hoogte van de nieuwste inzichten, methodieken en trends op het gebied van welzijn en duurzame inzetbaarheid. Je integreert actuele kennis in het welzijnsbeleid en de programma's van AZ Delta. Data en onderzoek zet je in om de impact van welzijnsmaatregelen te evalueren en te optimaliseren.
Wij kijken uit naar jou
  • Je bent in het bezit van een bachelor- of masterdiploma gerelateerd aan gedragswetenschappen/HR.
  • Je hebt een extra opleiding gevolgd voor preventieadviseur psychosociale aspecten.
  • Je kan buigen op enkele jaren ervaring binnen HR en hebt een passie voor het welzijn van medewerkers in de meest brede betekenis van het woord.
  • Je houdt ervan om initiatief te nemen en jouw schouders te plaatsen onder nieuwe projecten of ideeën.
  • Je staat communicatief sterk om met een grote diversiteit aan gesprekspartners en stakeholders om te springen.
  • Je hebt inzicht op vlak van projectmanagement en bent bedreven in het opvolgen en coördineren van (diverse) lange termijn projecten.
  • Je deinst niet terug om ook operationeel aan de slag te gaan met concrete acties en initiatieven.
  • Je herkent je in de waarden die AZ Delta uitdraagt en ziet jezelf als een toekomstige AZ Delta ambassadeur.
  • Je gaat correct om met de vertrouwelijke informatie die jou tijdens de uitoefening van de job wordt toevertrouwd.
  • Je stelt een gevarieerd takenpakket op prijs, houdt ervan om veel omhanden te hebben en haalt er voldoening uit om alles tijdig en kwalitatief af te werken.
Wij zorgen voor jouWord je alvast enthousiast bij het lezen van deze vacature? Bekijk dan zeker wat we jou te bieden hebben:
  • Een uitdagende en maatschappelijk relevante functie waarbij je aangemoedigd wordt om aan de slag te gaan met jouw talenten. Je bent er tenslotte één uit de duizend.
  • Een deeltijdse (80%) functie en een contract van onbepaalde duur omdat we samen met jou werk willen maken van een duurzame samenwerking.
  • Een competitief salaris dat de IFIC barema’s volgt, rekening houdend met de relevante anciënniteit die je hebt opgebouwd.
  • Een aantal aantrekkelijke (extralegale) voordelen zoals:
  • Maaltijdcheques
  • Hospitalisatieverzekering
  • Tussenkomst voor woon-werkverkeer
  • Fietsvergoeding
  • Mogelijkheid tot fietslease
  • Flexibele werkuren en mogelijkheid tot telewerken; omdat we als organisatie belang hechten aan een goede werk-privé balans
  • Tal van kortingen via ons voordelenplatform
  • Ruime en gevarieerde keuze in ons bedrijfsrestaurant waar je als medewerker tegen een voordelig tarief van een heerlijke maaltijd geniet.
Wij zijn er voor jouMeer informatie over de inhoud van de vacante functie kan je verkrijgen bij HR directeur Ilse Heylens op het telefoonnummer 051 23 75 99.Ben jij onze één uit de duizend?Solliciteer online! Vergeet daarbij zeker niet je motivatiebrief en cv toe te voegen!De selectie bestaat uit een screening op basis van kennismakingsgesprek, psychotechnische testen en een finaal selectiegesprek. Elke kandidatuur wordt strikt vertrouwelijk behandeld.AZ Delta stimuleert gelijke kansen en diversiteit. We werven aan op basis van competenties, ongeacht leeftijd, gender, afkomst of beperking.

AZ Delta