
Provinciaal coördinator Hulpverlening
- Antwerpen
- Vast
- Voltijds
- Je ondersteunt de werking van de disciplines Hulpdienst (HDI) en Dringende Sociale Interventie (DSI) en streeft voortdurend naar een optimale samenwerking tussen beiden.
- Je begeleidt de vrijwilligerswerking van de beide disciplines op lokaal en provinciaal niveau in functie van een kwalitatieve dienstverlening op alle niveaus.
- Je adviseert vrijwilligers bij praktische, inhoudelijke of organisatorische vragen.
- Je treedt op als intern en extern aanspreekpunt en vertegenwoordigt de disciplines op verscheidene overlegplatformen met overige actoren binnen de hulpverlening.
- Je verzorgt de administratieve opvolging van de kernactiviteiten, de opleidingen en de oefeningen van de vrijwilligers van de beide disciplines.
- Je volgt de provinciale dossiers op inzake rampenhulpverlening, preventieve hulpacties en ziekenvervoer volgens de geldende richtlijnen en regelgeving.
- Je neemt deel aan een permanentie in functie van de opvolging van de operationele rampenhulpverlening uitgevoerd door vrijwilligers.
- Je werkt regelmatig samen met de dienst Interventie op gemeenschapsniveau.
- Je hebt regelmatig overlegmomenten met je collega's van andere provincies.
- Je maakt deel uit van een (klein) professioneel team op de provinciale zetel: je zorgt mee voor permanentie en springt in waar nodig. Omgekeerd kan je rekenen op ondersteuning van je collega's.
- Je beschikt over een bachelor diploma of gelijkwaardig door ervaring en kan terugvallen op enkele jaren professionele ervaring, bij voorkeur in de aanverwante hulpverleningssector.
- Bij voorkeur kan je ervaring met een vrijwilligersorganisatie voorleggen. Als je hierbij een coördinerende rol opnam, dan is dit een extra troef.
- Je kan zelfstandig werken en tegelijk kan je goed samenwerken met collega's en vrijwilligers.
- Als je reeds ervaring hebt met het praktisch opvolgen en aansturen van projectmatige werkzaamheden, is dat een plus.
- Je gaat oplossingsgericht te werk vanuit een integere en diplomatische houding.
- Je staat stevig in je schoenen en slaagt erin te allen tijde een professionele en loyale houding aan te nemen.
- Een cursus Rampenmanagement of ervaring met rampenmanagement zijn een plus
- Je bent bereid je bij te scholen.
- Regelmatige avondprestaties en sporadische prestaties op zaterdag en zondag vormen geen probleem voor jou.
- Je werkt vlot binnen verschillende toepassingen in MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, SharePoint) en je bent bereid je in te werken in bestaande interne softwaretoepassingen (CRM, …).
- Je beschikt over een rijbewijs B (bij voorkeur met medische schifting) en een eigen wagen.
- Je loon wordt bepaald volgens het barema voor bedienden categorie 7 in paritair comité 330.04. Je kan de baremalijsten vinden op
- Voltijdse tewerkstelling
- Contract van onbepaalde duur