Helpdeskmedewerker Digitaal

Gemeente Maldegem

  • Maldegem, Oost-Vlaanderen
  • Vast
  • Voltijds
  • 12 dagen geleden
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven Helpdeskmedewerker Digitaal om onze IT dienst te versterken. Als Helpdeskmedewerker Digitaal ben je verantwoordelijk voor het opvolgen en bijhouden van diverse storingen aan de gemeentelijke IT-infrastructuur, het netwerk en de (eventuele) gebruikersproblemen bij software.
Daarnaast ben je als Helpdeskmedewerker Digitaal de eerste contactpersoon voor partijen die beroep willen doen op de gemeentelijke IT-dienst. Je onderhoud met andere woorden de relaties met zowel interne, als externe klanten. Hieronder vallen onder meer de gemeentediensten, personeelsleden van andere gemeentebesturen, regionale en provinciale besturen, burgers en/of andere externe actoren.
De helpdeskmedewerker IT oefent bovenvermeld takenpakket uit aan de hand van sterke schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
Ben je een meester in het combineren van technische kennis met een oplossingsgerichte aanpak?
Dan is deze vacature echt voor jou!
Een functie, met contract onbepaaldeduur, op C1-C3!
Klaar om er in te vliegen? Dit is wat je zal doen in de functie:
Fungeren als aanspreekpunt voor zowel externe als interne belanghebbenden (voor alles wat betrekking heeft op IT-aangelegenheden)Opvolgen, bijhouden en verwerken van verschillende storingen in het helpdesksysteem.Verzekeren van een correcte en tijdige uitvoering van de taken van de dienst, met bijzondere aandacht voor een goede doorstroming van de openstaande acties.Analyseren en oplossen van IT-problemen.Ondersteuning bieden bij het installeren, onderhouden en upgraden van hardware en software.Instaan voor een goede informatieverwerking en borging binnen de IT-dienst.
Dit vind je leuk om te doen
Flexibel en zelfstandig werkenSamenwerken met toffe collega’sPro-actief handelen, een echte do-mentaliteitDoelgericht werken volgens de vooropgestelde planningWerken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteitenHoe ziet de selectieprocedure er uit?
Kandidaten kunnen zich aanmelden door een CV, motivatiebrief, een kopie van hun diploma en een recent uittreksel van het strafregister te bezorgen voor de uiterlijke inschrijvingsdatum via bovenstaande knop.
Kandidaten (met een geldige kandidatuur) worden uitgenodigd voor:Een competentiegericht interview (eliminerend): op afspraak, online gesprek (extern selectiekantoor)Toelichten case aan de jury op maandag 29 september 2025 in het gemeentehuis, Marktstraat 7, 9990 MaldegemDeadline indienen kandidatuur: zondag 14 september 2025, 23u59
Uit de rangschikking van de geslaagde kandidaten stelt de organisatie 1 kandidaat aan voor de vacature. De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve.
Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.
Vragen of opmerkingen? Contacteer ons via vacature@maldegem.be [mailto:vacature@maldegem.be]

Gemeente Maldegem