WHAT YOU'LL BE DOINGOptimum Sorting NV is een gerenommeerde en succesvolle onderneming gespecialiseerd in het ontwikkelen, bouwen en installeren van optische sorteermachines. Wij leveren maatwerkoplossingen aan internationale klanten die hoofdzakelijk actief zijn in de levensmiddelenindustrie. Met onze technologie helpen wij onze klanten de kosten voor hun productverwerking te reduceren en een optimale kwaliteit te garanderen. Door onze continue zoektocht naar innovatie en onze samenwerking met gekende onderzoeksinstituten hebben we altijd de recentste technologieën ter beschikking om de meest complexe sorteerproblemen op te lossen. We kunnen daarvoor rekenen op de expertise van een team dat een 90-tal werknemers telt en verspreid zit over 4 locaties (België, Nederland, Amerika en Azië). Samen met ons sterk agentennetwerk willen wij een betrouwbare business partner zijn voor onze klanten en zetten wij sterk in op service, kwaliteit en high-tech oplossingen.Omwille van onze groeiplannen zijn wij voor onze plant in Hasselt op zoek naar eenService logistics coördinatorWHAT YOU’LL BE DOINGAls service logistics coördinator ben je een onmisbare schakel tussen onze serviceafdeling, productie, aankoop en de logistieke partners. Je zorgt ervoor dat internationale servicezendingen vlot verlopen, dat onze productdata up-to-date en correct is, en dat de productieafdeling tijdig over de juiste werkorders beschikt. Volgende taken vallen onder jouw bevoegdheid:Werkvoorbereiding en shipment coördinatie:Je ontvangt shipment requests van service via het ERP systeem. Op basis van deze info bepaal jij wat de meest efficiënte verzendmethode (vanuit welk magazijn, in z’n geheel verzenden of gesplitst in pakketten,…) is voor deze requestsIndien productie nog montagewerk heeft voor subassemblies maak je een werkorder aan in het ERP systeem zodat zij weten wat te doen en tegen wanneerJe communiceert met service over realistische leadtimesJe meldt zendingen aan voor transport en zorgt voor de juiste documentenJe bewaakt ten alle tijden het overzicht van alle uitgaande zendingen.Transport: je organiseert internationale zendingen (weg, lucht, zee – met focus op expresszendingen), volgt ze op en communiceert met transporteurs, expediteurs en interne teams.Documentatie: je stelt verzenddocumenten op (inclusief douanedocumenten), zorgt voor correcte archivering van documentatie en zorgt ervoor dat we de wetgeving naleven.Data: je onderhoudt artikeldata in het ERP-systeem (HS-codes, afmetingen, gewichten, foto’s) en zorgt voor consistente benamingen en beschrijvingenAankoop & voorraadbeheer: je bestelt onderdelen en transportkisten, neemt deel aan MIN/MAX-overleggen en bewaakt de voorraadniveaus. Bij ontbrekende onderdelen volg je leverdata op en stem je af met betrokken partijenJe werkt nauw samen met collega’s van service, aankoop, productie, project management en sales en rapporteert aan de global transport coördinator.WHAT WE EXPECTDat je minimaal 2 tot 5 jaar ervaring hebt in een gelijkaardige functie zoals transport coördinator, logistiek bediende,…Dat je een zeer goede kennis van Engels hebt (schriftelijk en mondeling). Bijkomende talen zijn een pluspuntDat je een basiskennis hebt van Excel (formules kunnen begrijpen en V-lookup toepassen). Als je reeds met een ERP systeem gewerkt hebt, is dat een pluspunt.Dat je door je organisatietalent, nauwkeurigheid en oog voor detail moeiteloos zendingen coördineert en door je kalmte steeds weet te bewaren in de hectiek van transportenDat je communicatief en assertief bent en dat je pro-actief werkt en oplossingsgericht bent ingesteldWHAT WE OFFEREen veelzijdige rol waarin je internationale logistiek, technische data en operationele coördinatie combineert – met directe impact op klanttevredenheid en servicekwaliteit in een innovatieve productieomgevingEen voltijdse job (40u) in daguren (flexibele uren tussen 7u30 en 18u – flexibele mindset m.b.t. deze werkuren vereist in deze rol)Een modern kantoor en een werklocatie die goed bereikbaar isJe komt terecht in een groeiende KMO waar we niet graag in hokjes denken en waar er ruimte is voor eigen initiatief om zo je eigen groeitraject mee vorm te gevenEen organisatie die wordt gekenmerkt door informele contacten en een familiale sfeerWe vinden het belangrijk om hard te werken aan onze groei maar vinden “the Optimum family” zeker zo belangrijk. Daarom hebben we een feestcomité dat regelmatig leuke evenementen organiseert, verzorgen we de gezondheid van onze mensen met een wekelijkse fruitmand,…In ruil krijg jij van ons een aantrekkelijk salarispakket, inclusief maaltijd- en ecocheques, gsmtoestel met abonnement, nettovergoeding, groeps- en hospitalisatieverzekering en een aanvullende verzekering ambulante zorg, 13e maand, een CAO 90 bonus (indien gehaald) en 12 ADV dagen per jaar