
Inside sales
- Aartselaar, Antwerpen
- Vast
- Voltijds
- Onmiddellijk een vast contract
- Contract 40u
- Mogelijkheid tot 1 dag thuiswerk per week
- Loon volgens ervaring
- Maaltijdcheques
- Mogelijkheid tot 1 dag thuiswerk per week
- Groeps- en hospitalisatieverzekering
- Beantwoorden van commerciële en toepassingsgerichte vragen van klanten.
- Adviseren over de juiste productkeuze op basis van klantbehoeften en technische richtlijnen.
- Onderhouden van klantcontacten via telefoon en e-mail om een optimale dienstverlening te garanderen.
- Commerciële kansen kunnen herkennen door de behoeften van de klant te bevragen en te begrijpen.
- Klantenbehoeften kunnen vertalen naar concrete oplossingen in ons gamma.
- Analyseren van projectinformatie en wensen van de eindklant.
- Uitvoeren van berekeningen aan de hand van rekentools om het benodigde vermogen te bepalen.
- Adviseren over en bepalen van de meest geschikte installatie op basis van berekeningen en klantvereisten.
- Afstemmen met de collega's van product management indien nodig voor complexere selecties.
- Opstellen en uitwerken van offertes met correcte prijzen, productinformatie en voorwaarden.
- Zelfstandig opvolgen van offertes (
- Registreren en beheren van offertes in het ERP/CRM-systeem.
- Autonoom beheren en opvolgen van een portefeuille van klanten met een potentieel
- Uitbouwen en versterken van klantrelaties door proactieve opvolging.
- Signaleren van nieuwe verkoopkansen en inspelen op commerciële opportuniteiten.
- Beheer en opvolging van B2C leads om de particuliere markt te bereiken en nieuwe verkoopkansen te creëren en om te zetten.
- Verwerken en up-to-date houden van klant- en offertegegevens in het CRM-systeem.
- Zorgen voor een gestructureerde en nauwkeurige administratie rondom offertes en klantgegevens.
- Samenwerken met de collega's van de verkoop buitendienst / logistieke / financiële afdeling om een vlotte afhandeling van klantverzoeken te garanderen.
- Je hebt reeds een bewezen ervaring op een commerciële binnendienst
- Je hebt ervaring met het zelfstandig verkoopkansen signaleren en deze ook actief (telefonisch) op te volgen
- Je bent administratief nauwkeurig
- Je hebt ERP/CRM-ervaring (PC vaardig)
- Je hebt technische affiniteit, dit hoeft zeker niet diepgaand te zijn
- Je spreekt en schrijft zeer vlot Nederlands.
- Je spreekt ook voldoende Frans om een telefoongesprek in het Frans te voeren en om de persoon op een klantvriendelijke manier te woord te staan en door te verbinden.
- Gedreven & proactief
- Communicatief sterk
- Goede luisteraar naar de noden van klanten daarop inspelen.
- Oplosser van problemen
- Zelfstandig
- Doorzetter
Er heerst een zeer informele cultuur, iedereen kent iedereen en iedereen wordt aangesproken met de voornaam.
Ze zitten in een modern kantoor.Erkenningsnummer: W.INT.040 - W.INT.10 - VG13/BUO - VG1312/BC - 00137-406-20121024 - 00305-406-20121204Diversiteit en inclusie zijn belangrijk voor Accent. Wie, wat of hoe je ook bent of waar je voor staat, het zijn jouw talenten die het verschil maken.11/7/2025,Antwerpen,Administratie, Sales & verkoopSales binnendienstBediendeBediendeDag-Voltijds503277