Manager IT Business Applications

Konvert

  • Westerlo, Antwerpen Herentals, Antwerpen
  • Tijdelijk
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Voor onze klant gelegen te Herentals zijn we op zoek naar een gedreven Manager IT Business Applications.Heb jij een passie voor applicaties en systemen? Een uitstekend organisatievermogen en een grote verantwoordelijkheidszin? De goesting en de skills om die passie te delen met je collega’s?Hieronder vind je een overzicht van jouw mogelijks takenpakket:
  • Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van de IT applicaties.
  • Je rapporteert aan de IT & Digital Director.
  • Je neemt de leiding over een team van 5 medewerkers en stuurt onze externe partners aan voor het goed functioneren van onze managed services en developments.
  • Je hebt een proactieve samenwerking met het IT Infrastructure team en IT Security en werkt samen aan de oplevering van overlappende projecten.
  • Je neemt actief deel in de BME Group-IT Business Applications community en werkt nauw samen.
  • Je zet samen met de IT & Digital Director strategische richtlijnen uit om meerwaarde te brengen voor onze business.
  • Je trekt samen met het team IT Business Applications projecten en bent een drijvende kracht achter continuous improvement programs. Je betrekt hierbij de juiste mensen en wijst de nodige resources toe.
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheren van het IT application landscape. Dit omvat de organisatie van day-to-day operations en het verzorgen van goed demand / change management.
  • Naast het operationele aspect werk je aan de strategie en visie en de implementatie ervan samen met het IT Management team.
  • Je bent verantwoordelijk voor de total running operation costs. Je zorgt er hierbij voor dat budgetten, asset management en contract management up-to-date zijn en dat je naar de nodige stakeholders rapporteert.
  • Je zorgt voor een maandelijks status report m.b.t. key elements van de lokale IT Business Applications.
Interesse? Contacteer ons dan via of via 014 86 08 04!
  • Je hebt een bachelor opleiding in IT of bent gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt minimum 3-5 jaar ervaring in het aansturen van een IT team, bij voorkeur met een specialisatie in applicaties en systemen.
  • Je hebt daarbij de nodige people management skills opgedaan en hebt ervaring in het leiden en coachen.
  • Je spreekt en schrijft vlot in het Nederlands en het Engels. Kennis van het Frans is een sterke plus.
  • Je hebt ervaring met agile ontwikkelmethodologieën.
  • Je hebt een brede kennis van IT Solution en Landscape architecture.
  • Je hebt een ruime kennis en ervaring met ITIL, projectmanagement en budgetbeheer.
  • Je hebt een klantgerichte en proactieve houding, en weet deze ook te vertalen naar collega’s.
  • Ervaring met ERP-systemen is een absolute must, kennis van Microsoft Navision of Business Central is een pluspunt.
  • Ervaring met e-commerce en andere digital tools is een plus. Ook ervaring met BI, dan heb je een streepje voor.
  • Ervaring in een groothandel of retailomgeving is mooi meegenomen.
  • Je hebt een algemene kennis van IT Infrastructuur.
Technische en functionele problemen analyseren Corrigerende acties, technische aanpassingen, ... voorstellen. Technische specificaties van de informatica applicatie uitwerken en opstellen (lastenboek). Programmeren in een specifieke computertaal. Informaticaprogramma's en -applicaties ontwerpen en ontwikkelen. Informaticacomponenten selecteren, assembleren en integreren (programma's, databanken, specifieke ontwikkelingen, ...). Fasen en procedures van de technische en functionele tests van informaticaprogramma's en -applicaties bepalen en uitvoeren (planning, validatie, ...). Een prototype van de technische oplossing realiseren voor validatie door de opdrachtgever (typeconfiguratie, ...). Een prototype of model van de ontwikkeling ontwerpen en uitwerken (design application). Een ontwikkeld product presenteren Gebruikers opleiden over de geleverde informaticatoepassingen. De productie van softwareoplossingen realiseren in een omgeving (servers, werkposten, besturingssystemen, ...). Behoeften van de klant of gebruiker analyseren Het functioneel lastenboek opstellen (specificaties, termijnen, kosten, ...). De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren. Documenten en technische ondersteuning voor de ontwikkelaars, gebruikers, informaticadiensten, ... uitwerken en bijwerken
  • Een uitdagende en afwisselende voltijdse functie met de nodige zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
  • In een gezonde en groeiende onderneming waar medewerkers centraal staan en zin voor initiatief gewaardeerd wordt.
  • Compleet met opleidingen, waardoor je bijblijft wat betreft de laatste nieuwe trends.
  • Een unieke opportuniteit om onze IT & Digital organisatie naar een hoger niveau te brengen.
  • Een interessant salaris aangevuld met extralegale voordelen: bedrijfswagen, laadpas, laptop, gsm-abonnement, BYOD policy, eindejaarspremie, incentive plan, maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering, personeelskorting en toegang tot Benefits at Work (een platform met talrijke voordelen en kortingsbonnen).
  • Een fantastisch team van collega’s waar kennisdeling en collegialiteit centraal staan.
  • Je werkt in een 40-urenweek met 12 betaalde ADV-dagen bovenop de 20 wettelijke verlofdagen.
  • Dankzij onze telewerk policy kan je na een opstartperiode één tot twee dagen per week van thuis uit werken.

Konvert