Jr Governance Manager

Proximus

  • Brussel
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Proximus is active as a provider of digital services and communication solutions on the Belgian and international markets. We offer our customers a world of digital opportunities so that they can live better and work smarter. We do this by offering products and services tailored to the needs of every customer and by being a partner of citizens, companies and Belgian society in their digital evolution.Proximus Group consists of the mother company Proximus SA and a growing network of subsidiary companies in the telecom and IT sectors, active in the Benelux and various other countries.ResponsibilitiesAls Governance Manager zorg je ervoor dat de relevante ITIL processen voor het beheer van alle Managed Services effectief en efficiënt verlopen.Je coordineert de cross-squad incidenten en changes, woont of leid de operationele crisiscel bij en rapporteert aan het management.Concreet verspreid je de gegevens in verband met de processen naar de verschillende betrokken ICT-teams. Je zorgt ervoor dat deze processen nageleefd worden, je volgt de serviceniveaus op en analyseert ze om eventuele afwijkingen te escaleren. Indien nodig kom je tussen bij de supportteams en hun verantwoordelijken. Je stelt acties voor om deze processen te verbeteren en helpt mee de tool voor de opvolging van incidenten en problemen te doen evolueren.Daarnaast leid je de vergadering voor het beheer van incidenten en de oplossing van problemen met de verantwoordelijken van de ICT-teams. Je coördineert de leden van de technische teams die tussenkomen bij het beheer van belangrijke incidenten. Je beheert ook de relaties met de "klanten" van de informatica wat betreft hun tevredenheid over de geleverde dienst. Je beheert verder de relatie met de verschillende partnerbedrijven wat betreft de onderhoudscontracten en de serviceniveaus.Je werk nauw samen met de verantwoordelijken van de ITSM-processen: Change Management, Release Management, …Tot slot stel je indicatoren op die de efficiëntie van de processen garanderen. Je stelt periodieke verslagen op over de afhandeling van incidenten en problemen. Je voert analyses uit naar de oorzaken, de impact en de recurrentie en definieert samen met de betrokken teams verbeteracties en volgt deze ook op.Profile
  • Je behaalde een bachelor- of masterdiploma of bent gelijkwaardig door ervaring en je hebt een brede kennis van de informatica. Je hebt ook praktische ervaring met ontwikkeling, infrastructuurbeheer, ...
Kennis van ITIL en/of een ITSM-tool is een plus. * Je hebt zeer goede relationele vaardigheden, je communiceert vlot met multidisciplinaire teams en kan vergaderingen leiden.
  • Je behandelt problemen nauwgezet, methodisch en constructief. Je kan zelfstandig werken en neemt initiatief om de zaken te doen vooruitgaan.
  • Je stressbestendigheid zorgt ervoor dat je kan omgaan met moeilijke situaties.
  • Tot slot druk je je vlot uit in het Frans, Nederlands & Engels
If you recognize yourself in these requirements, we are looking forward hearing from you!

Proximus