Strategisch marketing manager medische sector

Konvert

  • Brugge, West-Vlaanderen Oostende, West-Vlaanderen
  • Vast
  • Voltijds
  • 13 dagen geleden
Interesse en kennis van de medische wereld en daarnaast een doorgedreven Strategisch Marketeer?
Als Marketing manager ben je verantwoordelijk voor het opzetten van een innovatieve langetermijnstrategie, roadmap en ontwikkeling en uitvoering van de pipeline voor jouw regio.Jouw verantwoordelijkheden:
  • Je leidt de vorderingen van de strategie en de roadmap voor de regio en brengt mondiale en lokale belanghebbenden op dezelfde lijn
  • Je benut de mondiale innovatie om regionale doelen te bereiken op financieel en strategisch vlak
  • Je ontwikkelt een innovatie pipeline; denkend aan product, klant en positie in de markt
  • Je werkt samen met lokale en mondiale marketingteams, R&D, aankoop, ...
  • Je leidt het regionale innovatieproces en streeft naar mondiale en lokale goedkeuring
  • Je biedt een diepgaand inzicht in de medische markt (medicijnen en vitamines) rond consumenten, concurrenten, producten en opportuniteiten
  • Je werkt samen met een crossfunctioneel team om groeimogelijkheden te identificeren en stelt globale categoriestrategieën op
  • Je analyseert de bedrijfsgegevens, verkoopinformatie, concurrentie-inzichten, consumentenonderzoek en andere betekenisvolle informatie om innovatie vorm te geven
  • Je geeft strategische richting aan crossfunctionele partners bij uitvoering de de strategie en pipeline
  • Je leidt onderzoeken en financiële doelstellingen met de financiële en commerciële teams
  • Je helpt mee bij de ontwikkeling van een toolkit voor de lancering en overdacht van nieuwe zaken aan de verschillende regio's
  • Je maakt een portfolio- en productlevenscyclusbeheer voor de regio
  • Je hebt minstens een Bachelorsdiploma, gepaard met zeker 5 jaar ervaring binnen de marketing of innovatie
  • Je hebt kennis of ervaring in CPG (customer packaging goods)
  • Je hebt ervaring met projectmanagement
  • De stage-gate-methodologie en design thinking methodiek zijn je niet ongekend
  • Je kan een portefeuillevisie en -strategie definiëren en uitvoeren
  • Je hebt de skills om een cross-functioneel team te leiden en consumentgericht te werken
  • Je kan samenwerking en inclusiviteit genereren
  • Je kan multitasken en prioriteiten stellen
  • Je bent in de mogelijkheid om financiële gegevens, consumentenonderzoek en data te analyseren
  • Je bent sterk communicatievaardig en kan vlot presentaties geven
De productontwikkelingsstrategie bepalen of ertoe bijdragen samen met de dienst onderzoek en ontwikkeling, de productieafdeling, de commerciële dienst, .... De marketingstrategie van de onderneming uitwerken op basis van marktonderzoek. Een balans van de marketingacties opstellen en verbeteringen voorstellen. De promotiecampagne van de producten uitdenken en opstarten. De activiteiten van een team coördineren Een organisatie leiden. Het marketingbudget uitwerken en voor alle producten van de onderneming opvolgen. Het marketingplan opstellen De ontwikkeling van de uitvoering van het marketingplan controleren. Marketingstudies uitvoeren Communiceren met de commerciële diensten, de algemene directie, .... Promotiemiddelen voor de producten uitdenken en de uitwerking controleren. Technische ondersteuning bieden aan commerciële krachten bij de lancering van commerciële actieplannen
  • Je komt terecht in een groot bedrijf, internationaal actief, met hoogwaardige producten
  • Je krijgt een vast contract aangeboden binnen de farmaceutische industrie
  • Je kan rekenen op een competitief salarispakket

Konvert