Departementshoofd logistiek
Provincie Antwerpen
- Antwerpen
- € 6.324 per maand
- Vast
- Voltijds
- Dienst Architectuur en vastgoed: voor aankoop en verkoop van patrimonium, bouwen, verbouwen, infrastructuurwerken en juridisch advies.
- Dienst Facilities and Maintenance: voor gebouwonderhoud, energiebeheer en facilitaire ondersteuning van de centrale administratie.
- Dienst informatiebeheer en ondersteuning: voor informatie- en archiefbeheer en overheidsopdrachten.
- We beheren 659 gebouwen met een bruto vloeroppervlakte van ongeveer 566 500 vierkante meter en maken gebruik van circa 19 571 400 vierkante meter terreinen.
- We bezitten 100 sociale woningen in erfpacht of verhuur.
- Onze activiteiten omvatten ongeveer 150 bouw- en infrastructuurprojecten met een omzet van €30 miljoen.
- We beheren zo'n 5 kilometer aan papieren archief, 49 000 archiefdozen en 1,4 terabyte digitaal archief.
- Ons CRM-systeem ondersteunt 626 gebruikers die 118 nieuwsbrieven hebben verzonden en 910 mailings hebben verstuurd.
- We hebben 900 adviesvragen behandeld over overheidsopdrachten, 237 over vastgoed en 368 juridische vragen afgehandeld.
- Er zijn 212 vastgoeddossiers door ons behandeld.
- In onze facilitaire helpdesk hebben we 2 392 meldingen.
- We hebben 98 303 goederen ter beschikking gesteld.
- Ongeveer 10 000 onderhoudstaken zijn uitgevoerd, waarvan circa 2 000 wettelijke taken.
- We hebben 296 evenementen gefaciliteerd in het congrescentrum.
- Drie evenementen zijn georganiseerd waarbij een selectie van ongeveer 2 500 werken uit de provinciale kunstcollectie te zien was.
- Vorm je de brug tussen politiek en administratie. Je zorgt voor een goede verstandhouding en samenwerking met de verantwoordelijke gedeputeerde(n).
- Ben je verantwoordelijk voor het jaarlijks opstellen van een concreet beleidsplan met acties die de visie helpen realiseren. Je evalueert hiervan ook de uitvoering. Je stuurt op basis hiervan de werking van je departement aan en zet aldus dit beleid om in concrete doelstellingen.
- Streef je ernaar om collega’s en medewerkers ten alle tijden in staat te stellen zichzelf te zijn en zelf verantwoordelijkheid op te nemen (autonomie), authentieke relaties met anderen op te bouwen (verbondenheid) en zichzelf te ontplooien (competentie).
- Evalueer je de interne werking permanent en stuur je de interne processen/procedures bij waar nodig.
- Zorg je voor een correcte begroting en budgetbeheersing. Je tekent financiële processen op een sluitende wijze uit.
- Zorg je voor een goede opvolging en uitvoering van de beheers- en samenwerkingsovereenkomsten met de verschillende verzelfstandigde entiteiten.
- Je beschikt minstens over een masterdiploma of daarmee gelijkgesteld.
- Je beschikt over minstens 8 jaar relevante beroepservaring.
- Je hebt kennis van de belangrijkste expertisedomeinen binnen het departement.
- Je bent een geboren people manager en beheerst verschillende managementcompetenties.
- Je brengt een eigen beleid naar voren dat de entiteit/organisatie op lange termijn beïnvloedt; je zet concrete en gerichte acties op om onze doelstellingen te bereiken en je streeft hierbij altijd naar kwaliteit en efficiëntiewinst.
- Je overtuigt door inhoud en aanpak. Je gebruikt hiervoor aangepaste beïnvloedingsstrategieën.
- Je bouwt doelgericht een invloedrijk, professioneel netwerk uit over de grenzen van het eigen departement (allianties, coalities, …). Daarnaast creëer je gedragen samenwerkingsverbanden binnen en buiten jouw departement.
- Je houdt rekening met de beleidskeuzes binnen een organisatie en onderkent de invloed en gevolgen van de eigen beslissing op andere entiteiten binnen de organisatie.
- Je bent in staat om knopen door te hakken onder druk, ook als niet alle informatie voorhanden is of de gevolgen van een beslissing niet volledig duidelijk zijn.
- Je geeft richting zowel via processen en structuren, maar ook door het uitdragen van een duidelijk en inspirerend beleid; daarnaast betrek en begeleid je je medewerkers bij veranderingen. Je weet waar de sterke kanten van de medewerkers liggen en durft daar op te vertrouwen.
- Je maakt eenvoudige analyses van complexe dossiers.
- Je denkt flexibel en creatief, en blijft in situaties van grote druk en weerstand zoeken naar een aangepaste stijl en aanpak.
- Solliciteer ten laatste 28 april 2024. Overtuig ons met een krachtige motivatiebrief en cv waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
- Cv-screening: we screenen alle binnengekomen kandidaturen op basis van relevante ervaring en persoonlijke motivatie.
- Thuisopdracht: ben je bij de geselecteerde kandidaten, dan ontvang je op 30 april 2024 een thuisopdracht.
- Presentatie thuisopdracht gevolgd door een competentiegericht interview: vindt plaats op 22 mei 2024 in het provinciehuis. Je hoort in dezelfde week of je al dan niet geselecteerd werd om deel te nemen aan het assessmentcenter.
- Assessmentcenter: eind mei/begin juni 2024, een ganse dag.
- Eindselectie: de selectiejury legt jouw resultaat uit de vorige stappen samen en kiest de laureaat voor deze procedure.
- We bieden je een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur aan.
- Je zal werken in het prachtige provinciehuis in Antwerpen.
- Voor meer info over de inhoud van de functie kan je terecht bij Maarten Puls, provinciegriffier (03 240 58 37 of
).