Beheerder Technical & General Accounting

P&V Groep

  • Antwerpen
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Je takenHet team “Technical & General Accounting” binnen P&V Groep, speelt een belangrijk rol in de uitvoering van complexe administratieve- en operationele taken, boekingen en diverse operationele processen. Om een correcte administratie te verzekeren, voert het controles uit op de geldende interne procedures en doet het suggesties om processen en procedures te optimaliseren.Als Beheerder Technical & General Accounting, ageer je als technisch specialist binnen het team en adviseer je de beheerders en de collega's van andere departementen bij alle problemen met de boekhoudkundige aspecten van het beheer. Je krijgt de kans de processen en systemen van P&V groep te beheersen om vervolgens de vertaalslag te maken naar de boekhoudkundige realiteit en waar mogelijk aanpassingen en verbeteringen voor te stellen.Je taken:
  • Je rechtvaardigt alle boekhoudrekeningen verbonden aan de specifieke domeinen van de maatschappij: analyse, justificatie, aanzuivering en opvolging van alle balansposten en resultatenrekeningen.
  • Je analyseert en interpreteert kwalitatieve en kwantitatieve data, beoordeelt gegevens (door bijvoorbeeld cijfervergelijking of verband controles) en behandelt de eventuele afwijkingen zodat de financiële administratie compleet en bruikbaar is en deze inzichten worden gebruikt voor advies en besluitvorming.
  • Je registreert bijkomende informatie, analyseert, wijzigt, evalueert en doet opzoekingen over de complexe risico's bij de respectievelijke verantwoordelijke of bij andere departementen. Op deze manier kom je tot een correcte en permanente toepassing van de overeenkomsten en verzeker je een nauwkeurige administratieve, boekhoudkundige en financiële verwerking om te komen tot een exacte maand-kwartaal-jaar-afsluiting.
  • In samenspraak met alle betrokken interne- en externe partijen verwerk je van A tot Z de inkomende- en uitgaande facturen, dit binnen de geldende procedures, inbegrepen deze van het aanleggen van provisies, en in volledige coherentie met de opvolging en correcte periodieke toewijzing en spreiding van de algemene kosten van de maatschappij.
  • Je stelt gerichte rapporten op en doet suggesties om de standaardrapporten te verbeteren en de nodige controles uitvoeren om de juistheid en de volledigheid ervan te garanderen.
  • In het kader van continuous improvement, sta je in voor het onderhoud, de ontwikkeling en de testing van systemen en zal je de contactpersoon zijn voor de andere partijen.
  • Je analyseert onze beheertool om veranderingen voor te stellen en proactief te handelen bij de aanpassing ervan (analyse, contacten met consultants, opstellen van testbatterijen enz.).
  • Je werkt actief mee aan de bijscholing/opleiding van de teamleden na de uitgevoerde aanpassingen.
Je profielJe hebt een diploma Bachelor in Accountancy en een 3 à 5-tal jaar ervaring in een gelijkaardige functie.
  • Je kan je vlot uitdrukken (schriftelijk en mondeling) in het Nederlands of het Frans, met een goede kennis van de andere taal.
  • Je hebt interesse om de producten en processen achter de pure boekhouding te leren kennen.
  • Je hebt een uitstekende kennis van MS Office (vnl Excel). Ervaring met SAP en SAS is een voordeel, maar als je bereid bent je in te werken, niet noodzakelijk.
  • Je bent van nature analytisch en durft constructief kritisch zijn.
  • Je houdt ervan om accuraat te werken, bent goed georganiseerd en sterk in prioriteiten stellen, terwijl je bij alles de nodige afstand neemt om objectief de juiste conclusies te kunnen trekken.
  • Je kan aantonen dat je zowel een teamplayer bent maar tegelijk ook zeer goed autonoom kan werken aan je eigen dossiers.
  • Je communiceert graag en vlot, ook met stakeholders buiten je eigen team.
  • Idealiter heb je kennis van het technische van verzekeringen maar heb je dit niet maar je wil je verdiepen hierin, dan staan we zeker open om je kandidatuur te overwegen.
Ons aanbod- Contracttype: onbepaalde duur
- Werklocatie: Brussel in combinatie met thuiswerken
Desguinlei 92, 2018 Antwerpen
Koningsstraat 151, 1210 Brussel
- Extralegale voordelen: De P&V Groep biedt heel wat extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, ecocheques, een bedrijfsrestaurant, een cafetariaplan, flexibele werktijden en telewerkmogelijkheden, maar ook personeelskortingen bij verschillende partners (en een auto voor bepaalde functies).Waarom werken voor de P&V Groep?- De P&V Groep is een coöperatieve verzekeringsmaatschappij die verzekeringen toegankelijk wil maken voor zoveel mogelijk mensen. Daarnaast leveren we een actieve bijdrage aan een meer solidaire samenleving via onze ecologische en maatschappelijke projecten. Onze Stichting P&V ondersteunt actief burgerschap en komt op tegen de sociale uitsluiting van jongeren.
- Wij zijn een Belgische groep, dat betekent dat alle beslissingen in België worden genomen.
- De P&V Groep stelt de mens centraal, zowel medewerkers als klanten. We willen een groep zijn met een menselijke waarde en tegelijkertijd een prominente plaats in de Belgische verzekeringsmarkt behouden.De P&V Groep ondersteunt een beleid van diversiteit en inclusie in de rekrutering van haar medewerkers. We zijn vooral op zoek naar talent, ongeacht gender, leeftijd, afkomst, culturele achtergrond of geloofsovertuiging. Als coöperatie is solidariteit een van de pijlers van de P&V Groep. Wij vinden het dan ook belangrijk dat ons bedrijf een vertegenwoordiging is van de diverse samenleving waarin we leven.Solliciteer nu bij de P&V Groep!Klik op 'nu solliciteren' om je sollicitatie in te dienen. Heb je nog vragen voordat je wenst te solliciteren? Kijk bij onze veelgestelde vragen.

P&V Groep