Campusverantwoordelijke Ouderenzorg Hof ten Dorpe
MKL
- Wommelgem, Antwerpen
- Vast
- Voltijds
We heten jou graag welkom in een warme organisatie waar mensen op de eerste plek plaats? komen, zowel bewoners als hun familieleden en uiteraard ook medewerkers en vrijwilligers. Wij willen een huis zijn waar mensen graag wonen, graag werken en graag komen.Wat verwachten we van jou?Als campusverantwoordelijke ben je verantwoordelijk voor het leiden en beheren van de campus. Je zorgt voor een veilige, kwaliteitsvolle, efficiënte en zorgzame omgeving met aandacht voor de noden en het welzijn van de bewoners. Jouw rol vereist een combinatie van strategisch inzicht, operationeel management, financieel beheer en leiderschap. Je rapporteert rechtstreeks aan de algemeen directeur van MKL en krijgt ondersteuning van het directiecomité MKL. Daarnaast werk je nauw samen met verschillende teams.Jouw verantwoordelijkheden zijn onderverdeeld in zeven domeinen:
- Leiderschap
- Je zorgt voor een kwaliteitsvolle en efficiënte werking van alle diensten op de campus, waaronder zorgverlening, catering, schoonmaak, onderhoud en recreatieve activiteiten.
- Je bevordert een positieve, ondersteunende en professionele werkomgeving.
- Je leidt, coördineert, motiveert, stuurt aan en ontwikkelt medewerkers binnen de zorgcampus
- Je borgt de dagelijkse werking van de zorgdiensten en je grijpt mogelijke kansen aan om verbeteringen door te voeren en het wonen en leven in het woonzorgcentrum naar een hoger niveau te tillen.
- Je waakt erover dat de normen en waarden van MKL gerespecteerd en geïntegreerd worden. Het is belangrijk een harmonieuze balans te vinden tussen traditie en innovatie.
- Je zorgt ervoor dat medewerkers, bewoners en familieleden zich thuis en gesteund voelen binnen de organisatie en zich gehoord, gewaardeerd en gerespecteerd voelen . Dit betekent luisteren naar hun zorgen, antwoorden bieden en hen betrekken bij beslissingen.
- Verder zorg je ervoor dat de campus een plek is waar graag gewerkt, gewoond en bezocht wordt. Je geeft leiding aan de verschillende teams en zorgt ervoor dat ze kunnen groeien en excelleren.
- Je zorgt voor een duidelijke structuur voor alle operationele en administratieve processen.
- Strategie en innovatie
- Je zal in nauwe samenwerking met directie, de strategische plannen omtrent ouderenzorg ontwikkelen en uitvoeren in overeenstemming met de missie, visie en doelstellingen van MKL.
- Je evalueert en past de dienstverlening aan om te voldoen aan de veranderende behoeften van de bewoners en de trends in de ouderenzorg.
- Je implementeert innovatieve zorgmodellen en technologieën.
- Je bent verantwoordelijk voor het management van financiën, materiaal en middelen door o.a. voorstellen te formuleren tot investeringsbegroting en deze te bewaken.
- Je bent eindverantwoordelijk voor lopende projecten en houdt hier ten alle tijden zicht op. Je managet de nodige aanpassingen aan procedures en processen
- Personeelsmanagement
- Je waakt over het personeelsbudget inclusief toegekende middelen en financieringsnormen (vb. e-Calcura, sociale maribel, vervangers einde loopbaan,…)
- Je zorgt samen met de leidinggevenden en HR voor werving, selecte en retentie van medewerkers. Hierbij waak je steeds over het personeelsbudget inclusief de toegekende middelen en normen. In samenwerking met HR draag je het HR beleid uit en waak je over de toepassing van de geldende procedures en afspraken.
- Je coacht en stuurt medewerkers aan. Je ondersteunt jouw team van medewerkers, begeleidt hen en geeft constructieve feedback. Je geeft medewerkers de kans zich professioneel te ontwikkelen en bij te scholen
- Je draagt het HR beleid uit door het uitvoeren en waken over de toepassing van geldende procedures zoals het aanwezigheidsbeleid, performancecyclus, VTO beleid, afspraken rond onboarding, …
- Je onderhoudt korte communicatielijnen met HR door o.a. regelmatig in overleg te gaan met de HR directeur.
- Je werkt samen met HR aan het meten van medewerkerstevredenheid en daaruit volgende acties.
- Kwaliteit van wonen, leven en zorg
- Samen met de verantwoordelijke bewonerszorg en afdelingshoofden werk je met ondersteuning van de stafmedewerker kwaliteit aan een beleid voor kwalitatieve en veilige bewonerszorg en ziet toe op de toepassing ervan.
- Je volgt de kwaliteitsnormen en regelgeving op b.t. zorg en vertaalt dit naar de afdelingen en zorgt voor het borgingsproces.
- Je staat in voor kwaliteitscontrole door het organiseren van bevragingen van de bewonerstevredenheid, het uitvoeren van veiligheidsrondes en volgt deze op en rapporteert erover. Daarnaast organiseer je inspraakmomenten van bewoners en familie.
- Je volgt verslagen van controle-inspecties op zoals bv. zorginspectie,…
- Je bent verantwoordelijk voor het correct gebruik van het incident-meldsysteem en volgt incidenten en klachten op en rapporteert hierover. Je formuleert verbetervoorstellen.
- Regelgeving en compliance
- Je bent verantwoordelijk voor de naleving van alle relevante gezondheids- en veiligheidsvoorschriften.
- Je monitort de opnames (opnameovereenkomsten, individuele dienstverleningsovereenkomsten),
- Je monitort de personeelsnormen versus bezetting en zorgprofielen, personeelsinzet en bent verantwoordelijk voor het invullen ervan in e-Calcura.
- Je rapporteert aan de overheid en volgt de informatie op van overheidsinstanties: jaarverslagen, inspectieverslagen, prijsindexeringen, subsidies….
- Communicatie en PR
- Je bent verantwoordelijk voor constructieve communicatie naar interne en externe stakeholders zoals bewoners, familie, externe instanties, medewerkers, vrijwilligers, zorgverleners …
- Je bent verantwoordelijk voor het uitdragen van een positief beeld van de zorgcampus met het oog op het aantrekken van zowel bewoners, medewerkers en vrijwilligers in samenwerking met de stafmedewerker communicatie.
- Je bevordert partnerschappen en samenwerkingsverbanden.
- Je vertegenwoordigt de organisatie in de maatschappij en binnen professionele netwerken.
- Crisismanagement en noodplanning
- In overleg met directie sta jij in voor het beheer van risicomanagement
- Samen met de interne preventieadiviseur implementeer en borg je noodplannen en veiligheidsprotocollen.
- Jij neemt samen met de CRA de coördinatie op je in geval van een uitbraak infectieziekten
- Je combineert strategisch inzicht met operationele daadkracht.
- Je hebt kennis van regelgeving, financiën en kwaliteitszorg.
- Uitstekende vaardigheden in people management.
- Een gedreven en enthousiaste persoonlijkheid die zowel intern als extern relaties vlot opbouwt en onderhoudt.
- Je meet jezelf een positief kritische en proactieve houding aan
- Je bent een organisator die beschikt over het vermogen om (grote en kleine) problemen op te lossen.
- Bovenal heb je een passie voor de ouderenzorg.
- je beschikt over kennis (of de bereidheid om dit op korte tijd te verwerven) op vlak van ouderenzorg en begeleid wonen en de bijhorende financiering.
- Een uitdagende functie met impact en verantwoordelijkheid.
- De kans om een zorgcampus verder te ontwikkelen en jouw visie te realiseren.
- Een marktconform salaris met extralegale voordelen.
- Ondersteuning vanuit een professionele organisatie die jou helpt te groeien.