
Bibliotheekmedewerker frontoffice
- Aalst, Oost-Vlaanderen
- Vast
- Voltijds
- Je draait mee in de dagelijkse werking van de bibliotheek en haar filialen.
- Je vervult een actieve front-office rol: je staat klanten vriendelijk te woord en helpt hen bij vragen tijdens hun bezoek aan de bibliotheek. Je controleert materialen, plaatst ze op de juiste plek terug en zorgt ervoor dat de collectie er altijd netjes en aantrekkelijk uitziet. Kortom: je bent voortdurend in beweging en zichtbaar aanwezig op de werkvloer.
- Je vervolledigt, verheldert en analyseert de vraag/ problematiek van de klant teneinde over de nodige gegevens en inzichten te beschikken om een gepaste dienstverlening of doorverwijzing te kunnen bieden.
- Je ontvangt klassen en begeleidt deze in een kwalitatief bibliotheekbezoek.
- Je begeleidt klanten wanneer deze vragen hebben over de publiekscomputers, print - en kopieeropdrachten, e-boeken…
- hebt een diploma secundair onderwijs of daarmee gelijkgesteld onderwijs. Ook als laatstejaarsstudent kom je in aanmerking.
- hebt een goede kennis van MS Office (Word, Excel, Outlook) en laat je niet afschrikken door nieuwe technologieën, digitale apparatuur en toepassingen.
- volgt strikt en nauwkeurig jouw taken op, ook in hectische situaties.
- durft tussenkomen bij problemen en handelt deze op een geschikte manier af.
- handelt loyaal en integer bij het uitvoeren van je taken en gedurende het contact met collega's, interne en externe klanten.
- luistert aandachtig en toont begrip voor de situatie van klanten die klachten of vragen hebben. Je communiceert klantvriendelijk doch kordaat op een duidelijke manier, zowel schriftelijk als mondeling.
- zorgt voor een vlotte informatiedoorstroom naar collega's, diensten en externe partners.
- staat garant voor een klantvriendelijke en klantgerichte dienstverlening.
- stelt jezelf flexibel op naar taakinhoud en werkuren. Je werkt in blokken van maximaal 6 uur gezien de job fysieke inspanningen vraagt.
- bent flexibel in werkuren: avondshiften en zaterdagwerk horen er standaard bij.
- kan je vlot verplaatsen in Aalst en haar deelgemeenten.
- bent leergierig en toont interesse in nieuwe, digitale bibliotheektoepassingen.
- biedt je een gevarieerde job in een organisatie waar samenwerken, betrokkenheid, vertrouwen en klantgerichtheid centraal staan.
- biedt op heden 2 halftijdse contracten van onbepaalde duur als bibliotheekmedewerker frontoffice met een inloopperiode van 6 maanden aan.
- biedt je een uurrooster aan waar je standaard werkt op maandag, woensdag en vrijdag. Maandelijks werk je gemiddeld twee keer op zaterdag. Daarnaast kan je eventueel ook op andere dagen worden ingepland, afhankelijk van de dienstnoodwendigheden.
- biedt je een loon binnen weddeschaal C1-C3 (met een basisbrutowedde tussen 2 460,09 euro per maand en 4 386,09 euro per maand per maand). Relevante anciënniteit komt in aanmerking, zowel uit de openbare sector, privésector of als zelfstandige. De door jou ingediende tewerkstellingsattesten worden onderzocht en vervolgens wordt de relevante anciënniteit bepaald.
- geeft je de kans om hoofdzakelijk in het centrum van Aalst te werken, nl. Utopia (adres: Utopia 1), nu en dan ook in de filialen (Herdersem, Nieuwerkerken, Terlinden en Erembodegem).
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, ecocheques en een fietspremie.
- biedt je een hospitalisatieverzekering aan vanaf de indiensttreding indien je als contractuele medewerker een contract van onbepaalde duur krijgt. Bij een contract van bepaalde duur, krijg je een hospitalisatieverzekering na 1 jaar.
- voorziet een aantrekkelijke verlofregeling, waarbij je onmiddellijk recht hebt op verlof.
- biedt een divers pakket aan voordelen, daar lees je
- Solliciteren doe je via
- Een sollicitatievideo die je ten laatste indient op 8 september via een wetransferlink aan
- Om je goed voor te bereiden op een sollicitatie bij stad Aalst, vind je
- Voor meer inlichtingen over de selectieprocedure kan je tussen 9 uur en 17 uur contact opnemen met Lore Vermeiren, recruiter via 0478 78 16 66 of via
. * Voor meer informatie over de inhoud van de functie kan je tussen 9 uur en 17 uur contact opnemen met Erika De Backer, teamverantwoordelijke balie, verkoop en verhuur via 0475 77 06 81 of viaHulp nodig? Het document om redelijke aanpassingen aan te vragen vind je .Meer informatie over deze functie vind je in de .De oorspronkelijke vacature vind je .