
Assistent douanedeclarant
- Antwerpen
- Vast
- Voltijds
- Specifieke dossiers behandelen of ze aan de betreffende dienst overmaken (geschillen, ...).
- De facturering van transit- of douaneactiviteiten voorbereiden, opvolgen of controleren (betaling leveranciers, douaneheffingen, aangifte van uitwisselingen van goederen, ...).
- Documenten voor internationaal goederenverkeer voorbereiden (douanefactuur, unieke administratieve aangifte, kredietbrief, ...).
- Transportdocumenten van goederen verzamelen.
- Een dossier van de activiteit samenstellen (transit, douane, ...).
- Klanten informeren en adviseren over de status van de formaliteiten voor internationaal goederenverkeer (wettelijke bepalingen, belastingen, waarborgen, ...).
- Dossiers opvolgen voor: Douaneaangifte.
- De administratieve formaliteiten vervullen voor een transportdienst (vervoerdocument), luchtvrachtbrief (luchttransport), BL (zeetransport), CMR (wegtransport), CIM (spoortransport, ...).
- Goederen coderen op basis van de door de klant verstrekte beschrijving.
- Je kan vlot met MS Office software overweg.
- Je hebt een uitstekende talenkennis Nederlands – Engels.
- Je beschikt over een basiskennis van douanedocumenten.
- Je bent snel beschikbaar.
- Creativiteit
- Klantgerichtheid
- Communiceren
- Samenwerken
- Zelfstandigheid
- Analyseren
- Flexibiliteit
- Kritisch denken
- Verantwoordelijkheid
- Voltijdse functie.
- Opstart: onderling overeen te komen, wat ons betreft graag zo snel mogelijk.
- Salaris in functie van je kennis, verder aangevuld met extralegale voordelen.
- Ons kantoor is vlot bereikbaar, zowel met de wagen, met de fiets als met het openbaar vervoer.
- Een mooie toekomst in een jong, kleinschalig en dynamisch bedrijf.