Ingenieur elektromechanica

Regie der Gebouwen

  • Brussel
  • € 54.925 per jaar
  • Vast
  • Voltijds
  • 8 uren geleden
Zin om mee te werken aan het facilitair en projectbeheer van hijsinstallaties en elektromechanische installaties in onze gebouwen? Dan is een functie bij de Regie der Gebouwen iets voor jou.Facilitair beheer
  • Je staat in voor het facilitair beheer van de hijsinstallaties en elektromechanische installaties in de gebouwen van de Regie der Gebouwen (eigendom en huur). Dit beheer omvat de volgende taken:
  • Opstellen van onderhoudscontracten en het opvolgen van de uitvoering van dit onderhoud;
  • Opvolgen van kredietaanvragen, bestellingen, herstellingen en facturatie;
  • Opvolgen van contacten met klanten;
  • Organiseren van besprekingen met klanten en aannemers om problemen op te lossen;
  • Opvolgen van de veiligheidsstatus van de hijsinstallaties, in het bijzonder liften, met betrekking tot het Koninklijk Besluit van 9 maart 2003 (periodiek keuringsverslag, risicoanalyse en regularisatieattest).
Projectbeheer
  • Je
  • voert zelf studies uit en je volgt studies van studieburelen op, van de liften en andere hijsinstallatie in de gebouwen, en je volgt de werven op. Je gaat ter plaatse naar de gebouwen, werven… voor opmetingen, werfbezoeken, werfvergaderingen, besprekingen…:
  • Je stelt plannen op en voert studies uit betreffende belangrijke en complexe projecten beperkt tot een welbepaald domein: technische uitrusting in gebouwen – hijstoestellen;
  • Je begeleidt gespecialiseerde tekenaars die de aanbestedingsplannen opstellen voor de bestudeerde installaties;
  • Je stelt bestekken op, met als doel de aanbesteding van de werken. Dit omvat de technische specificaties, de plannen, de opmetingsstaten en de kostenramingen;
  • Je maakt de noodzakelijke administratieve interne documenten op om een dossier te laten publiceren;
  • Je werkt samen met studiebureaus om deze studies, plannen en bestekken op te maken.
  • Na de aanbesteding kijk je de technische aanbestedingsdocumenten na en controleer je de gelijkvormigheid van de voorgestelde uitrustingen met de specificaties van het bestek. Indien nodig doe je een prijsanalyse van de ingediende offertes.
  • Bij de uitvoering van de werken:
  • superviseer je de uitvoering van de werken op de werf en neem je deel aan de werfvergaderingen, al dan niet in samenwerking met andere betrokken technieken (elektriciteit, bouw);
  • kijk je de voorstellen van de verrekeningen van de aannemer na op volledigheid en juistheid en stel je de nota’s ter verantwoording op;
  • kijk je de berekeningsvoorstellen van de aannemer na;
  • organiseer je werfvergaderingen of neem je hier aan deel om technische problemen te bespreken en op te lossen;
  • sta je in voor de voorlopige oplevering van het project en het nazicht van de facturatie/vorderingen;
  • sta je in voor het nazicht van het toegeleverde as-built dossier;
  • sta je in voor de definitieve oplevering.
  • Je blijft op de hoogte van de evolutie van de normen en wetgeving op het gebied van hijstoestellen en elektromechanische installaties.
Keuringsbeheer
  • Je bent verantwoordelijk voor de opvolging van het contract betreffende de wettelijke keuringen op hijstoestellen. Dit omvat en is niet beperkt tot de opvolging van de keuringen, vertragingen, facturatie.
  • Je leidt een groep van twee mensen die de dagelijkse opvolging uitvoeren. Je optimaliseert samen met de dienst ICT het computerprogramma voor de opvolging van deze keuringen.
DeelnemingsvoorwaardenJouw profiel:
  • Je hebt een masterdiploma als industrieel of burgerlijk ingenieur in het domein elektromechanica, mechanica, elektriciteit of elektronica (of gelijkwaardig).
  • Er is geen ervaring vereist.
  • Je stelt een vlotte samenwerking met je collega's centraal en bent een sterke communicator.
  • Een goede kennis van het Frans en in het bezit zijn van een rijbewijs zijn pluspunten.
Een volledige beschrijving van de deelnemingsvoorwaarden en het functieprofiel kan je terugvinden in de functiebeschrijving.CompetentiesGedragscompetenties
  • Kritisch denken: Informatie aftoetsen en beoordelen op basis van redelijke en logische criteria om weloverwogen beslissingen te nemen:Complexe informatie evalueren en tot een conclusie komen (niveau 2)
  • Communiceren: Informatie, meningen en ideeën overbrengen en uitwisselen en daarvoor de stijl en de communicatiekanalen kiezen die zijn aangepast aan de context en de doelgroep:Meningen delen en gepast communiceren (niveau 2)
  • Samenwerken: In team werken, professionele relaties opbouwen en kennis delen om de gezamenlijke doelen te bereiken:Samenwerking aanmoedigen (niveau 2)
  • Resultaatgericht zijn: Beslissingen nemen en acties uitvoeren om resultaten te behalen en er de verantwoordelijkheid voor nemen:Activiteiten bepalen en coördineren (niveau 3)
  • Wendbaar zijn: Je open en flexibel opstellen en je aanpassen in een professionele context die snel evolueert:Meewerken aan verandering (niveau 2)
Deze vacante functie maakt deel uit van de functiefamilie Technisch coördinatoren en is van het de klasse A2.Je vindt op de pagina meer informatie over de functiefamilies, de geëvalueerde competenties en hun beheersingsniveaus.Technische competenties
  • Problemen met liften opvolgen: opvolgen van een correcte afhandeling bij pannes van liftenZelfstandig zijn in meer complexe zaken
  • Kennis hebben van elektrische en elektromechanische installaties: kunnen lezen en/of begrijpen van onder andere elektrische schema's, eenheden, berekeningen, veiligheid en beveiliging, motoren en weerstand van materialen, machineonderdelen. Een goede kennis hebben van de materie hebben
Een goede motivatie is eveneens belangrijk.Opgelet! De competenties in het vet worden als erg belangrijk voor de job beschouwd.Indien de competenties 'Samenwerken' en 'Communiceren' niet voldoen aan het vereiste niveau, kan je voor deze selectie niet slagen.De competenties 'Kritisch denken', 'Samenwerken', 'Communiceren', 'Resultaatgericht zijn', 'Wendbaar zijn', 'Problemen met liften opvolgen' en 'Kennis hebben van elektrische en elektromechanische installaties' wegen zwaarder door in de eindscore (X2).Niet vereist, wel een troef
  • Je komt terecht in een tweetalig team dus kennis van het Frans is een pluspunt;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B (handgeschakeld) om je te kunnen verplaatsen naar de werven;
  • Je hebt het diploma van Veiligheidscoördinator of je bent bereid deze opleiding te volgen.
AanbodStatuut en GraadJe wordt aangeworven als attaché (niveau A2) met de bijhorende weddeschaal NA21.LoonMinimum aanvangswedde: € 54.925,12 (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).Via de kan je je bruto- en nettoloon berekenen door een aantal vragen te beantwoorden.VoordelenWe bieden jou een inhoudelijk interessante en zinvolle job, waarmee je bijdraagt tot de kwaliteitsvolle huisvesting van 66.000 federale ambtenaren, het beheer van bijzondere architecturale sites en de verduurzaming van de federale vastgoedportefeuille.En dit met tal van voordelen:
  • Goede balans tussen werk en privéglijdende werkuren in een 38-uren week;
  • 12 dagen forfaitaire recuperatie;
  • mogelijkheid tot telewerk (max. 3 dagen/week);
  • 26 dagen verlof en vrij tussen Kerst en Nieuwjaar;
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Talrijke ontwikkelingsmogelijkhedenuitgebreid
(te volgen tijdens de werkuren); * uitgebreide
. * Financiële voordelen
; ; ; * mogelijkheid tot het krijgen van een
; * mogelijkheid tot een voordelige
; * gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer;
  • mogelijkheid tot het krijgen van een
; * mogelijkheid om een
te krijgen; * voordelen en interessante aanbiedingen via
; * allerlei sociale voordelen (financiële steun voor cultuur en sport, tegemoetkoming in de uitgaven van verblijf in kinderopvang, Sinterklaas, ...);
  • terbeschikkingstelling van een gsm met een abonnement en een laptop;
  • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen.
Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op de . 54925.12 EUR par anDe Regie der Gebouwen zorgt ervoor dat de federale ambtenaren in kwalitatieve kantoren kunnen werken en houdt ook het federaal architecturaal patrimonium in stand. Haar opdracht bestaat zowel uit het beheer en onderhoud van bestaand federaal vastgoed als uit bouw-, renovatie- en restauratiewerken. De Regie der Gebouwen bestaat uit een hoofdzetel in Brussel en meerdere operationele diensten in het hele land.De Regie der Gebouwen heeft de afgelopen jaren sterk ingezet op modernisering en is ook vandaag nog volop in verandering. Zo werkt ze onder meer aan een aangename, kwalitatieve en inspirerende werkomgeving voor haar medewerkers. Dat doet ze door in te zetten op resultaatgericht werk, aantrekkelijke kantoren, nieuwe technologieën en een verdere digitalisering van haar werking. Ten slotte hecht ze ook veel belang aan teamwerk en aan een goed evenwicht tussen werk en privé.

Student.be