Dienstverantwoordelijke sociale dienst

AZORG

  • Aalst, Oost-Vlaanderen
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Sinds januari 2025 gaan A.S.Z. en OLV Ziekenhuis met vereende krachten verder als AZORG. Met zes campussen (Moorselbaan Aalst, Merestraat Aalst, Asse, Geraardsbergen, Ninove en Wetteren), een indrukwekkend zorgvolume van o.a. 1 miljoen consultaties per jaar en een equipe van 450 artsen en 5.000 medewerkers bieden we zorg van A tot Z. Vanaf de eerste levensdag van onze patiënten tot aan het laatste moment willen wij zorgen voor een veilige, warme omgeving. AZORG wordt hét symbool van innovatie én warme zorg in de Vlaamse gezondheidszorg. Samen maken we het verschil!Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging en wil je mee schrijven aan het ‘AZORG-verhaal’?Op dit moment zijn wij op zoek naar een Dienstverantwoordelijke sociale dienst.Wat houdt de functie in?Als Dienstverantwoordelijke sociale dienst geef je leiding aan de sociale dienst op onze verschillende campussen. Je coördineert en organiseert de psychosociale hulpverlening aan patiënten en hun omgeving, en stemt deze af op het bredere zorgbeleid binnen het ziekenhuis.Je takenpakket omvat onder andere:
  • Leiding geven aan en supervisie bieden binnen het team van maatschappelijk werkers.
  • Het sociaal beleid afstemmen op het opname- en ontslagbeleid, in nauw overleg met artsen, hoofdverpleegkundigen en andere zorgpartners. Samen met jouw zorgmanager werk je een beleidsplan uit, met toekomstvisie voor de dienst, geënt op de strategie van AZORG.
  • Zorgen voor een kwaliteitsvolle en humane benadering van elke patiënt via een geïntegreerd begeleidingsaanbod.
  • Contacten onderhouden met interne en externe partners en onderhandelen in complexe situaties.
  • Het evenwicht bewaken tussen beleidsmatige taken en cliëntgerichte ondersteuning.
  • Wetgeving, trends en ontwikkelingen binnen de sector opvolgen en vertalen naar de praktijk.
  • Instaan voor teamvergaderingen, bijscholingen en een goede interne communicatie.
  • Meewerken aan beleidsplanning, budgetbeheer, rapportering en kwaliteitszorg binnen ziekenhuis.
Kortom: je draagt bij aan een warme en professionele zorgomgeving waarin de patiënt centraal staat.Wie ben jij?
  • Je beschikt over een diploma Bachelor of Master in het sociaal-agogisch werk met de titel van maatschappelijk assistent.
  • Je hebt relevante leidinggevende ervaring in een zorgcontext.
  • Je beschikt over een stevige kennis van psychosociale hulpverlening, relevante regelgeving en moderne managementtechnieken.
  • Je bent een sterke communicator die goed kan samenwerken én leidinggeven.
  • Je combineert empathie met daadkracht en bewaart het overzicht in complexe situaties.
  • Je denkt mee op strategisch niveau en draagt actief bij aan verbetering en innovatie.
Wat hebben wij jou te bieden?
  • Een job in een van de grootste ziekenhuizen waar oog is voor opleidingsmogelijkheden en zelfontplooiing.
  • Een contract van onbepaalde duur in een jobtime van 100%.
  • Verloning volgens IFIC 16, aantrekkelijke verlofregeling, groeps – en hospitalisatieverzekering, vergoeding van extra prestaties.
  • Maximale fietsvergoeding, vergoeding voor woon-werk verkeer
  • Een personeelsrestaurant waar je aan voordelig tarief kan eten.
  • Een fijne werkomgeving waar collega’s elkaar een luisterend oor bieden.
  • Leuke attenties en een fantastisch personeelsfeest.
Hoe solliciteren?
  • Dien je kandidatuur in via onze jobsite.
  • Voeg je CV, motivatiebrief, MyCareer-uittreksel, diploma en het strafregister model 596-2 bij.
  • Na screening jouw CV en diploma, bellen we jou zo snel mogelijk op voor een korte kennismaking. Daarna plannen we samen een gesprek in ons ziekenhuis, waar je de leidinggevende ontmoet.
  • Na het gesprek kan je een (halve) dag meelopen op de dienst om onze werking en de collega’s meteen te leren kennen.
  • Gaat alles goed? Dan verwelkomen we je graag als collega!
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Jessy Blindeman (HR Partner rekrutering) 053/72.48.61 of mail naar: jessy.blindeman@azorg.be

AZORG