Aankoop Spare Parts

Talentus

  • Handzame, West-Vlaanderen
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
  • Versneld solliciteren
Als Aankoper Vrachtwagenonderdelen ben je verantwoordelijk voor het volledige beheer van een aantal toegewezen leveranciers en ondersteun je het aankoop- en magazijnbeheer.Aankoopbeheer:
  • Behandelen van prijsaanvragen vanuit de verkoopafdeling;
  • Plaatsen en opvolgen van dagelijkse bestellingen;
  • Behandelen van orderbevestigingen en opvolgen van wachttijden;
  • Opmaken en opvolgen van claims Controleren van aankoopfacturen.
Ondersteuning magazijn en artikelbeheer:
  • Creëren van artikelreferenties en opmaken van stocklijsten;
  • Verzorgen van een efficiënte doorstroming van informatie binnen het aankoopteam.
Communicatie en leveranciersbeheer:
  • Onderhouden van goede relaties met toegewezen leveranciers;
  • Voeren van aankoopgesprekken en contractonderhandelingen;
  • Terugkoppelen van relevante informatie naar het verkoopteam en magazijn.
Onze klant is een toonaangevend bedrijf in de vrachtwagensector. Ze hebben bijna 300 medewerkers en zijn dus ook één van de grootste handelaars in vrachtwagens en vrachtwagenonderdelen. Dit meer bepaald voor de premium merken MAN en Mercedes. Ze hebben meer dan 600 vrachtwagens en bouwmachines in stock staan. Daarnaast hebben ze ook een tal van trekkers, betonmixers, bestelwagens, kippers, bussen, opleggers en aanhangers.Ondertussen hebben ze hier in België al verschillende vestigingen, maar ze zijn ook internationaal binnen Europa aan de slag.
Om deze internationale groei te ondersteunen, rekruteren wij voor hun een bediende voor de aankoop van spare parts die zal werken vanuit de site in Handzame.Als Aankoper Vrachtwagenonderdelen ben je verantwoordelijk voor het volledige beheer van een aantal toegewezen leveranciers en ondersteun je het aankoop- en magazijnbeheer.Aankoopbeheer:
  • Behandelen van prijsaanvragen vanuit de verkoopafdeling;
  • Plaatsen en opvolgen van dagelijkse bestellingen;
  • Behandelen van orderbevestigingen en opvolgen van wachttijden;
  • Opmaken en opvolgen van claims Controleren van aankoopfacturen.
Ondersteuning magazijn en artikelbeheer:
  • Creëren van artikelreferenties en opmaken van stocklijsten;
  • Verzorgen van een efficiënte doorstroming van informatie binnen het aankoopteam.
Communicatie en leveranciersbeheer:
  • Onderhouden van goede relaties met toegewezen leveranciers;
  • Voeren van aankoopgesprekken en contractonderhandelingen;
  • Terugkoppelen van relevante informatie naar het verkoopteam en magazijn.
Wat maakt jou de ideale kandidaat voor de functie?
  • Minstens een bacheloropleiding, bij voorkeur in een technische richting;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels, kennis van Duits en Frans is een plus;
  • Communicatief en administratief sterk;
  • Nauwkeurig, analytisch en inzicht in aankoopprocessen;
  • Teamspeler met een flexibele en oplossingsgerichte mindset;
  • Goede PC-vaardigheden, vooral in Excel en ERP-systemen.
Wat mag je verwachten in ruil voor jou inzet?
  • Een uitdagende functie in een groeiende familiale onderneming met een professioneel en dynamisch team;
  • Voltijdse job (40u/week) met 32 betaalde vrije dagen;
  • Een competitief salaris met tal van extralegale voordelen, afgestemd op jouw ervaring en functie;
  • Interne opleiding en begeleiding om je volledig in te werken;
  • Sport- en ontspanningsmogelijkheden op het bedrijf (fitness, recreatie, bedrijfsmaaltijden);
  • Leuke groepsactiviteiten en een feestcomité dat zorgt voor een fijne werksfeer.
Klaar voor een uitdagende carrière? Aarzel niet om contact op te nemen via brugge@talentus.be of telefonisch op 050 44 44 00

Talentus